LTStraipsnyje siekiama išanalizuoti, kokie edukaciniai veiksniai lemia profesinės komunikacijos kompetencijos formavimą verslo administravimo universitetinėse studijose. Atliekant tyrimą buvo naudota mokslinės literatūros ir dokumentų analizė. Atskleista, kad rašymo įgūdžiai reiškia pasirengimą veiksmingam bendravimui ir sėkmingai veiklai pasirenkant tinkamus veiklos būdus įvairiose rašytinės komunikacijos aplinkose. Gebėjimui bendrauti raštu būdingas socialinis pobūdis, pasireiškiantis tik socialinių ryšių kontekste ir sukurtas specialių kursų pagalba; tai būtina siekiant realizuoti verslo administravimo funkcijas. Siekis išugdyti rašymo įgūdžius verslo komunikacijoje yra susijęs su nuoseklumu ir tęstinumu. Universitete turi būti toliau plėtojami verslo komunikaciniai įgūdžiai, įgyti vidurinėje mokykloje. Verslo komunikacijos rašymo įgūdžių ugdymas turėtų būti pagrįstas lanksčia ir dinamiška mokymo/mokymosi sistema. Tarpdisciplininė integracija yra būtina verslo komunikacijos rašymo įgūdžių sąlyga. Verslo komunikacijos kompetencija yra gebėjimas panaudoti savo kvalifikaciją, žinias, gebėjimus ir įgūdžius, siekiant efektyvios komunikacinės veiklos, susijusios su tarpasmeniniais santykiais, jos veikimu ir tobulinimu. Svarbiausia verslo komunikacijos kompetencijos sudedamoji dalis yra gebėjimas bendrauti raštu verslo komunikacijoje. Verslo komunikacinę kompetenciją lemia verslo komunikacijos rašymo įgūdžiai, susidedantys iš lingvistinio komponento su integruotais verslo lietuvių kalbos įgūdžiais, diskursu, referenciniais komponentais ir verslo subkultūrine kompetencija.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Kompetencija; Komunikacijos kompetencija; Komunikacinė kompetencija; Rašymo įgūdžiai; Studijos; Verslas; Verslo kompetencija; Verslo komunikacija; Business; Business communication; Business competence; Communication competence; Communication competencies; Competence; Higher education; Studies; Writing skills.
ENThe article aims to analyse what educational factors determine the formation of professional communication competence in business administration studies in universities. Scientific literature and data analysis were used for this research. It was established that writing skills help to prepare for effective intercourse and to successfully choose proper procedures in written communication. Social character is typical for communication in a written manner. It becomes evident only in the context of social relations and it was created using special courses. It is necessary for implementation of business administration functions. The ambition to develop writing skills in business communication is related to consistency and succession. Business communicational skills, acquired at school, have to be developed in the university. Training of business communication writing skills should be based on flexible and dynamic teaching/learning system. Interdisciplinary integration is also a prerequisite for business communication writing skills. Business communication competence is an ability to use qualifications, knowledge, capabilities and skills in order to perform an efficient communicational activity, related to interpersonal relations, working and development. The ability to interact in a written manner in business communication is the most important part of business communication competence. It is determined by business communication writing skills, which consist of linguistical component with integrated skills of business Lithuanian language, discourse, referential components and subcultural business competence.