LTStraipsnyje analizuojamas Lietuvos gamintojų maisto produktų demonstravimo praktinis naudojimas lietuviškuose vaidybiniuose filmuose. Užsienio šalių patirtis ir atliekami tyrimai pagrindžia produktų demonstravimo teigiamą poveikį pardavimų augimui. Produktų demonstravimas, kaip pardavimų skatinimo priemonė, dar nėra plačiai naudojamas Lietuvos gamintojų. Straipsnio tikslas – atskleidus Lietuvos gamintojų taikomą maisto produktų demonstravimą lietuviškuose vaidybiniuose filmuose, pateikti šios marketingo priemonės naudojimo gaires. Siekiant straipsnio tikslo, analizuojama mokslinė literatūra, pagrindžianti produktų demonstravimo naudojimo vaidybiniuose filmuose efektyvumą. Tyrimu nustatomas Lietuvos maisto produktų gamintojų analizuojamos pardavimų skatinimo priemonės naudojimo lietuviškuose vaidybiniuose filmuose mastas, atskleidžiamos dažniausiai demonstruojamų produktų kategorijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Food products; Lietuviški filmai; Lithuanian feature movies; Maisto produktai; Pardavimų skatinimas; Product placement; Produktų demonstravimas; Sales promotion; Food products; Lietuviški filmai; Lithuanian feature movies; Maisto produktai; Pardavimų skatinimas; Product placement; Produktų demonstravimas; Sales promotion.
ENThis paper analyzes Lithuanian food industry producers’ practical use of product placement in Lithuanian feature films. Lots of experiments made foreign authors have proved the effectiveness of product placement in movies and its ability to promote product sales; therefore, it becomes important to examine product placement practical usage in our country’s movies. The usage of product placement by Lithuanian companies that produce food products has been chosen for the research. The aim of the article was: after disclosing product placement used by Lithuanian food producers in Lithuanian movies, provide guidelines for the usage of this marketing tool. Achieving the aim, theoretical analysis of scientific literature was provided to substantiate the effectiveness of product placement in movies. The evaluation of Lithuanian food producers’ practical use of product placement in our country’s feature movies lead to determination of extent of the usage of this promotional tool; the main food categories which use product placement in movies were determined. [From the publication]