Customer relationship management systems’ prevalence in Lithuanian business

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Customer relationship management systems’ prevalence in Lithuanian business
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2013, Vol. 18, no. 1, p. 49-57
Summary / Abstract:

LTRyšių su klientais valdymas yra plačiai žinoma koncepcija, tačiau Lietuvoje verslininkai dažnai supranta ją kitaip, kaip abstrakciją, arba visai jos nežino. Straipsnio tikslas – atskleisti ryšių su klientais valdymo naudą verslui ir išanalizuoti ryšių su klientais valdymo sistemų taikymą Lietuvoje. Įvairūs tyrimai atskleidžia, kad daugumą sprendimų keisti tiekėją lemia ne tiekiamos prekės. Mokslinės literatūros analizė parodė, kad verslo ryšių valdymo sistemos padeda kompanijoms pritraukti naujų klientų, pagerinti klientų aptarnavimo paslaugą ir lengvai identifikuoti lojalius klientus bei jiems pritaikyti atitinkamą lojalumo programą. Statistinių duomenų analizė rodo, kad per pastaruosius penkis metus (2008–2012) Lietuvos įmonės daugiau dėmesio skyrė įmonės išteklių planavimo sistemoms, o ne ryšių su klientais valdymo sistemoms. Tai galima paaiškinti tuo, kad ryšių su klientais valdymo sistema atsiperka ir pradeda teikti naudą žymiai vėliau, nei įmonės išteklių planavimo sistema. Palyginus ryšių su klientais valdymo sistemų diegimą Lietuvos įmonėse ir institucijose galima teigti, kad institucijos praktiškai ignoruoja šias programas, ir tarp 2010 ir 2012 m. šių programų diegimas sumažėjo 0,5 proc. Buvo nustatyta, kad Lietuvos institucijos daugiausia dėmesio skiria interneto turinio valdymo sistemoms ir dokumentų valdymo sistemoms. Šie duomenys aiškiai rodo, kad Lietuvos institucijų darbas yra sukoncentruotas tik į dokumentų tvarkymą, o ne paslaugos kokybės gerinimą.Reikšminiai žodžiai: Verslo ryšiai su klientais; Santykių su vartotojais sistema; Santykių su vartotojais sistema versle; Business relationships with customers; Customer relationship management (CRM); CRM in business.

ENCustomer Relationship Management is a widely known concept, used in the global literature; however, the Lithuanian entrepreneurs often use it in a different sense and perceive it as the abstraction or are not well aware of it in general. Customer Relationship Management (CRM) is a business management system that helps to manage and develop business relationships with existing and potential customers, thus ensuring the maximum and long-term profitability of each client. In the strict sense, CRM is a software technology that can effectively organize, automate, integrate and harmonize business processes. Companies that use these systems are striving to find new customers, attract them and achieve their loyalty as well as to maintain existing ones. Business Customer Relationship Management program covers the whole company’s business strategy, it collects and analyzes data on all customers and aims at offering the best option for each customer’s segment in order to increase profitability and reduce operating costs. When applying the Customer Relationship Management in companies, we can more easily come into contact with customers without forgetting anyone of them, segment customers and offer the best option for each segment, more easily identify loyal customers and apply loyalty programs, collect data on the partners in the system, which makes the work easier in case of changes in staff, and quickly identify problems arising in the company when the system collects customer inquiries, complaints or other comments. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.em.18.1.4393
ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49043
Updated:
2018-12-17 13:35:12
Metrics:
Views: 53    Downloads: 13
Export: