LTKompanijos, kurios nori konkuruoti ne tik namų, bet ir tarptautinėje rinkoje bei toliau augti, į internacionalizaciją turi žvelgti kaip į savo vystymosi esmę. Straipsnio tikslas yra atskleisti besivystančių rinkų patrauklumo veiksnius, kurie įtakoja Lietuvos kompanijų internacionalizacijos motyvus ir kliūtis, žengiant į BRIC rinkas. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad rinkos patrauklumo veiksniai tiesiogiai įtakoja kompanijos internacionalizacijos motyvus ir skatina atidžiau vertinti internacionalizacijos barjerus. Besivystančios BRIC rinkos yra patrauklios dėl jų rinkos charakteristikų, konkurencingumo charakteristikų atskirose ekonomikos šakose, ekonominio augimo, technologijų skvarbos ir intensyvumo. Tyrimo rezultatai rodo, kad Lietuvos kompanijos, kurios turi internacionalizavimo patirtį Europos Sąjungos rinkose ar vienoje BRIC rinkų, svarsto galimybes plėsti veiklą kitose besivystančiose rinkose. Analizuotų Lietuvos kompanijų internacionalizacijos motyvacija priklauso nuo jų dydžio ir patirties. Trąšų, pieno ir transporto sektorių kompanijos vykdo operacijas užsienyje jau seniai. Jos drąsiau žengia į kitas rinkas. Lietuvos kompanijas, žengiančias į BRIC šalis skatina ne tik traukos, bet ir stūmimo motyvai, nes verslo vystymo Lietuvoje sąlygos yra apribotos išorinių veiksnių. Reikia pabrėžti, kad išoriniai barjerai einant į BRIC šalis Lietuvos kompanijoms vis dar yra labai svarbūs. Lietuvos kompanijos turi suvokti, kad esminiai ištekliai sėkmingai internacionalizacijai yra ne tik finansai, bet ir žmonės.Reikšminiai žodžiai: Internacionalizacijos motyvai; Internacionalizacijos barjerai; Besivystančios rinkos; BRIC; Internationalization motives; Barriers for internationalization; Emerging markets; BRIC.
ENCompanies that want to compete not only in domestic but also in the international market and continue to grow have to look to internationalization as the essence of their development. Nowadays they are increasingly looking to emerging markets, especially BRIC, for sales, profit, and product development growth. Lithuanian companies have a lot of challenges to think of the ways how to enter the foreign market and use the advantages of other emerging markets. The paper presents theoretical insights on the emerging market attractiveness factors. On the basis of qualitative survey of Lithuanian companies the emerging market’s attractiveness factors that influence Lithuanian companies’ internationalization motives and barriers entering the BRIC markets are investigated. The results show the predominance of external as opposed to internal barriers and pull and push motivation factors importance for Lithuanian companies engaged in the import and export activities with emerging BRIC markets. [From the publication]