LTUgdymo institucijos veikla ir viešoji tvarka institucijoje turi būti organizuojama ir palaikoma taip, kad būtų užkertamas kelias smurto ir prievartos proveržiams jos teritorijoje. Turi būti sukurta saugi ir geranoriška aplinka. Straipsnyje nagrinėjama prievartos prieš vaikus pasireiškimas ir vykdoma prevencija skirtingo tipo institucijose. Empirinio tyrimo rezultatai paneigė hipotezę, kad prievarta prieš vaikus yra dažnesnė vaikų globos namuose nei mokyklose. Prievartos atvejai dažniausi gimnazijoje; kiek mažiau jų pasireiškimo atvejų vidurinėje mokykloje ir vaikų globos namuose; mažiausiai - pagrindinėje mokykloje. Vaikų globos namuose ir vidurinėje mokykloje dažniau pasireiškia fizinė prievarta (mušimasis, spardymasis), gimnazijoje ir pagrindinėje mokykloje - emocinė prievarta (prasivardžiavimas, ignoravimas). Taip pat paneigta ir antroji hipotezė, kad fizinės ir emocinės prievartos prieš vaikus prevencija vykdoma aktyviau mokyklose nei vaikų globos namuose. Pedagogai prievartos prieš vaikus prevenciją vertina patenkinamai visose tirtose mokyklose (p>0,05). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pedagogai; Prevencija; Prievarta; Prievarta, prevencija, ugdymo institucijos, vaikai; Ugdymo institucijos; Vaikai; Children; Educational institutions; Pedagogues; Prevention; Violence; Violence, Prevention, educational institutions, teachers and the children; Violence, prevention, educational institutions, children.
ENActivities and public order in educational institutions has to be well organized and maintained as to prevent violence and abuse within the educational institutional premises. Safe and good - natured surroundings has to be established. An article deals with children abuse and prevention in Children different kind of institutions. Empirical research results denied the hypothesis, that violence against children is more common in foster homes tan to regular schools. Violence is mostly common in gymnasiums; less it seems to appear in secondary schools, children foster homes; the lowest violence appears in mainstream educational establishments. Physical violence is very common to foster homes and secondary schools (like fighting, kicking), emotional violence is common to gymnasiums and mainstream educational establishments (like nick - naming, ignorance). The second hypothesis is also denied, that physical and emotional violence prevention is being pursued more efficiently in secondary schools than in children foster homes. Prevention against children pedagogues evaluate satisfactory in all schools that participated in a research. [From the publication]