LTPastaraisiais metais ypatingai suaugusiųjų švietimo sektoriuje vis labiau išryškėja poreikis individualizuoti studijas, pasiūlyti besimokančiajam naujų, jam priimtinų būdų bei studijų formų, kurios atvers kiekvienam galimybes siekti aukštojo išsilavinimo. Taigi mokymosi visą gyvenimą sąlygų plėtra tampa vienu iš tikslų universitetinėse studijose ir diktuoja sudaryti sąlygas suaugusiajam, nepriklausomai nuo jo amžiaus bei jau turimo išsilavinimo siekti universitetinio išsilavinimo vienoje ar kitoje srityje, tuo prisitaikant prie kintančių darbo rinkos poreikių. Straipsnyje nagrinėjamos neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo universitetinėse studijose aktualijos bei pateikiami diagnostinio tyrimo, kurio tikslas buvo išsiaiškinti neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų žinių bei įgūdžių vertinimo ir pripažinimo poreikius atskiruose Lietuvos regionuose, rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijų pripažinimas; Mokymasis visą gyvenimą; Neformalus ir savaiminis mokymasis; Neformalusis ir savaiminis mokymasis; Pasiekimų pripažinimas; Pripažinimo poreikis; Suaugusiųjų švietėjai; Adult learners; Life-long learning; Need for recognition; Non- formal and informal learning; Non-formal and informal learning; Recognition of achievements; Recognition of competences.
ENThe last few decades' education at tertiary level has been facing great changes. This led universities to implement new methods due to the need expressed by adult learners as well as the practice and experience that has been shared from abroad. The main stress was put on the adult learner who has got experience and knowledge gained in an informal or non-formal way and wants to get university education. The question whether this kind of knowledge can be evaluated and formally recognized has been a great concern at tertiary level. The article presents the results of a research carried out in four major regions (Vilnius, Kaunas, Klaipėda and Šiauliai with the main focus on the comparison of Kaunas and Klaipeda region) the aim of which was to find out the needs for recognition and validation of non-formal and informal learning at tertiary level. The results of the research show that in all regions there is a need for the evaluation and recognition of non-formal and informal learning. The respondents willing to take part in an experiment have skills and knowledge gained informally and non-formally in three major fields: Management, Social work and the English language. [From the publication]