LTTyrimo tikslas – nustatyti Kauno technologijos universiteto kūno kultūros programos poveikį studenčių fiziniam pajėgumui. Tiriamųjų fizinio pajėgumo testavimas buvo atliekamas 2005 / 2006 m. m. rudens semestro pradžioje ir pabaigoje. Mūsų tyrime dalyvavo 100 studenčių (65 Dizaino ir technologijų fakulteto (DTF) bei 35 Humanitarinių mokslų fakulteto (HMF) I kurso studentės). Testavimo metodu buvo nustatomi tiriamųjų studenčių fizinio pajėgumo rodikliai. Buvo parinkti nesudėtingi, studentėms prieinami testai pagal standartinę metodiką ( Skernevičius ir kt., 2004). Studenčių fizinį pajėgumą įvertinti taikyti šie testai: šuolis į tolį iš vietos (cm) – vertinama staigioji jėga; sėstis ir gultis (kartais per 30 sek.) – vertinama liemens raumenų jėgos ištvermė; rankų lenkimas ir tiesimas atremtyje ant rankų ir kelių (kartais) – vertinama rankų tiesėjų ir krūtinės raumenų jėgos ištvermė. Apibendrinant KTU HMF ir DTF I kurso studenčių anketinės apklausos rezultatus reikia pasakyti, kad ji leido sudaryti eksperimentinę kūno kultūros programą.Taikyta eksperimentinė kūno kultūros programa, kurioje 35 % laiko skiriama sportiniams žaidimams, 23 % – aerobikai, 30 % – taikomiesiems pratimams bei 12 % – fiziniam aktyvumui gamtoje, turėjo labai pozityvų vaidmenį eksperimentinės grupės studenčių fizinio pajėgumo rezultatų kaitai. 80 % Humanitarinių mokslų fakulteto grupės fizinio pajėgumo rezultatų pagerėjo statistiškai reikšmingai (p <0,05), o Dizaino ir technologijų fakulteto grupėje patikimai pagerėjusių rezultatų nebuvo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinis pajėgumas; Fizinis pajėgumas, požiūris į kūno kultūrą; Fizinis ugdymas; Požiūris į kūno kultūrą; Studentai; Studenčių fizinis ugdymas; Attitude towards the physical culture; Attitude towards the physical education; Physical education; Physical education of students; Physical fitness; Students.
ENObject of this research is the performance of physical education of students at Kaunas University of Technology. The scientific problem is how, preparing specialists for the work activities in a technological university, to modify the performance of the physical education so that the inborn and acquired physical fitness of the students would develop possibly optimally. This encouraged to study the desires of the students in the field of the physical education as well as to look for anew physical culture subject model. The hypothesis of the research rested on the assumption that the programmer of the subject of the physical culture in the course of me research will more influence the change of the physical fitness of students. The aim of the research was to study the influence of the change of the content of the physical culture subject at the KTU on the physical fitness of students. The following goals were raised seeking the aim of the work: The experiment physical culture programmer was applied where 35 per cent of time is devoted for the sport games, 23 per cent for the aerobics, 30 per cent for the applicable exercises and 12 per cent for the physical activities in nature. It had a positive effect on the physical fitness of the students in the control group. Physical fitness of 80 % the HMF group improved significantly (p<0.05). Whereas there were no improved results in the DTF group. [From the publication]