LTTechnologinis progresas šiuolaikiniame poindustrinės visuomenės etape yra vienas pagrindinių veiksnių šalių, ypač neturinčių gamtinių išteklių, ekonominei galiai bei konkurencingumui palaikyti. Naujos technologijos, darančios įtaką naujai visuomenės gyvenimo kokybei, vis labiau įgauna ir tam tikrų – ekologinių, etinių, socialinių – problemų raišką. Taigi, išryškėja atskirų individų vertybinių orientacijų, gebėjimo dalyvauti ir kurti technologiškai išvystytą visuomenę svarba. Straipsnio tikslas – ištirti technologijos universiteto studentų požiūrį į technologijos sampratą. Tyrimo objektas – studentų požiūris į technologijos sampratą. Straipsnyje taikomi mokslinės literatūros analizės ir anketinės apklausos metodai. Pirmojoje straipsnio dalyje, lyginant įvairių autorių technologijos termino apibūdinimus, išskiriami termino vartojimo prasmės aspektai. Antroji straipsnio dalis skirta Kauno technologijos universiteto studentų požiūrių į technologijos sampratą analizei. Žvalgomasis tyrimas atliktas 2001 metų pavasarį, imtį sudarė 217 Kauno Technologijos universiteto pirmo ir antro kurso studentai. Tyrimo duomenų analizė parodė, kad nėra vienareikšmio technologijos sampratos apibrėžimo. Šiuolaikiniame etape technologijos samprata nagrinėtina multidisciplininiame kontekste. Žvalgomojo tyrimo rezultatų analizė atskleidė Kauno technologijos universiteto studentų požiūrį į technologiją techniškuoju aspektu, nepakankamai įvertinant šios sampratos socialinį aspektą.Reikšminiai žodžiai: Studentai, požiūris, technologijos, samprata; Studentas; Technologijos samprata; Universitetas; Student; Students, attitude, technologies, conception; Technology concept; University.
ENIn the current stage of post-industrial society, the progress of technology is one of the main aspects to maintain economic power and competitiveness of countries, especially those without natural resources. New technology influencing the new quality of life of the society is also becoming the source of certain ecological, ethical and social problems. Thus, the importance of separate individual's value orientation, ability to participate and create technologically developed society becomes relevant. The aim of this article is to examine the students' from the university of technology attitude towards the concept of technology. The object of the research is the students' attitude towards the concept of technology. The analysis of scientific literature and the method of survey are applied in this research. In the first part of this article the aspects of the use of the term are distinguished comparing the definition of technology of various authors. The second part of the article is dedicated to the analysis of the attitudes of the Kaunas University of Technology students towards the concept of technology. An exploratory study was held in spring of 2001, the sample consists of 217 first and second year students of Kaunas University of Technology. The data analysis of the research showed that there is no unambiguous definition of the concept of technology. In the current stage, the concept of technology should be researched in the multidisciplinary context. Analysis of the results of the exploratory study revealed the technical aspect of the technology in the attitude of the students of Kaunas University of Technology, not considering enough the social aspect of this concept.