Verslo plėtros strategijų formavimas : inovacinis požiūris į vertę

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Verslo plėtros strategijų formavimas: inovacinis požiūris į vertę
Alternative Title:
Formation of business development strategies – innovative standpoint of value
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2012, Vol. 34, no. 5, p. 115-123
Summary / Abstract:

LTMokslinėje literatūroje, kurioje nagrinėjamos ekonominės plėtros bei veiklos efektyvumo aktualijos, kone pagrindinis dėmesys skiriamas įmonių konkurencingumui didinti. Siūloma taikyti „Žemos kainos“, „Koncentracijos“ ir kitas strategijas, kurios padėtų išstumti iš ginčijamų rinkų konkurentus. Įgyvendindamos į konkurencinį pranašumą orientuotas strategijas, įmonės ir organizacijos konkurencinėms pozicijoms stiprinti skiria dideles investicijas, nors ne visada tai duoda norimą efektą. Todėl aktualūs tampa inovaciniai strategijų formavimo keliai, pagrįsti inovaciniu požiūriu į vertę. W. Chan Kim ir R. Mauborgne (žydrųjų vandenynų strategijos autoriai) siūlo nešvaistyti didelių investicijų konkurencinei kovai, o suformuoti inovacines strategijas ir sukurti naują rinkos erdvę, padarant konkurentus nereikšmingais. Pirmaujančių pasaulio rinkose bendrovių patirtis parodė, jog inovacinės strategijos gali būti formuojamos įvairiais būdais. Mokslinės problemos aktualumą lemia vertės sąvokų skirtingos interpretacijos, mažai mokslinėje literatūroje aptarti tradicinių verslo modelių pertvarkymo į vertės inovacija pagrįstas strategijas metodai.Tyrimo tikslas – pateikti tradicinių verslo modelių pertvarkymo į vertės inovacija pagrįstas strategijas tinkamus kelius bei metodus. Tyrimo rezultatai gauti panaudojus vieną iš kokybinių tyrimų metodų – struktūrizuotą apklausą (interviu su Kauno mieste veikiančių gamybos, prekybos bei paslaugų įmonių vadovais. Prieš apklausą buvo atlikta mokslinės literatūros analizė, loginis mokslinių verslo plėtros strategijų palyginimas. Pateiktos rekomendacijos, kaip tradicinius verslo plėtros modelius pertvarkyti į vertės inovacija pagrįstas strategijas. Siūloma taikyti „Keturių pokyčių“ metodą bei konkrečius būdus vartotojui teikiamai naudai padidinti (teikti papildomas paslaugas bei produktus, keisti bendravimo su klientais pobūdį ir kt.). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Inovacijos; Konkurencija; Plėtros ekonomika; Strategijos; Verslas; Business; Competition; Development Economics; Innovation; Strategies.

ENGaining and developing competitive advantage against segment competitors is one of the key issues reviewed by scientists and researchers across the globe. It is offered to implement "Low price", "Concentration" and other strategies that could defeat segment rivals. To implement strategies, in order to gain competitive advantage, businesses invest a large number of resources, though the expected result is not always achieved. That’s why innovative approach towards value becomes so important. Authors of the book "Blue Ocean Strategy" W. Chan Kim and R. Mauborgne introduced and alternative, innovative way to create a new market value by eliminating the competition between rivals. The examples of world’s leading companies showed that innovative strategies might be formed and shaped in many different ways. The scientifical problem actuality depends on different interpretation of the value meaning and on shortly in scientifical literature discussed traditional business development strategies conversion to value based innovative methods. The research aim is to provide ways and methods of traditional business models transaction to value based innovative strategies.The research results are based on quality research method – structurised survey (conducted interview with the executives of manufactiring, good sales and services industry in Kaunas). Before the survey the scientifical literature analysis was carried out, logical camparison of business development strategies was made. To correctly interpret the research results systemic, graphical analysis methods were used. In this article one can find recommendations, how to rearrange traditional business development models into models based by innovative value approach. It is offered to use "Four changes" method and other measures in order to increase the value captured by customer (offer additional products and services, change communication methods). [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Grafinio dizaino studijų raida Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje 1996-2012m / Dovilė Pociūtė. Menas, dizainas ir meninis ugdymas : kūrybiškumo lavinimo metodai ir patirtys : 7-osios tarptautinės mokslinės praktinės konferencijos medžiaga, 2013 lapkričio 22 / sudarytoja S. Saulėnienė. Kaunas: Kauno kolegijos Leidybos centras, 2014. P. 63-69.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/48356
Updated:
2019-02-11 14:57:07
Metrics:
Views: 49    Downloads: 10
Export: