LTKaip žinome, bet kurios komercinės veiklos išlikimas priklauso nuo jos sugebėjimo būti pelninga. Aplinka tampa vis svarbesnė, ir tai skatina kompanijas kreipti dėmesį į aplinkos apsaugą. Gana patikimas ir stiprus motyvas - vartotojų poreikiai. Be pakankamo dėmesio aplinkai, vartotojų, klientų skaičius gali sumažėti, o kartu sumažėja ir pelnas. Be to, poveikį daro ir įmonės vadovybės požiūris bei įstatymų reikalavimai. Dabar jau pripažinta, kad sėkmingi aplinkos apsaugos darbai ne tik tausoja aplinką, bet ir taupo pinigus. Siame darbe stengiamasi ryškinti rinkodaros strategijos kūrimo svarbą, Žaliosios rinkodaros sampratą ir potencialias galimybes. Tyrimo tikslas - įvertinti vartotojo bei gamintojo ekologinio išprusimo, atsakomybės bei tinkamų veiksmų svarbą, tenkinant savo poreikius, įmonei siekiant savo tikslų. Bus bandoma nustatyti potencialias „Žaliosios" rinkodaros strategijų sėkmės galimybes, įvertinti esamą įmonės kaip aplinkos dalies situaciją, apžvelgti jos ekologinę poziciją. Pagrindiniai uždaviniai - apžvelgti būdus, metodus, leidžiančius įmonei efektyviau naudoti savo išteklius, nustatyti "Žaliosios" rinkodaros strategijos efektyvumo galimybes. Darbe bus trumpai pristatoma "Žaliosios" rinkodaros samprata. Trumpas rinkodaros definicijos apsibrėžimas palengvins tolimesnę tyrimo seką. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Aplinka; Aplinkosaugos problemos; Elementai; Rinkodaros kompleksas; Tvari plėtra; Vartotojai; Vartotojų elgsena; Verslo sėkmė; Žalioji rinkodara; Žaliosios rinkodaros strategija; Business success; Consumer behaviour; Customers; Environment; Environmental issues; Green marketing; Green marketing strategy; Lithuania; Marketing complex; Marketing mix; Sustainable development.
ENThe article presents a typical Lithuanian situation putting stress on the environmental aspect of the existence of a company. Companies fulfill their goals serving customers. Environmental issues are becoming more and more important for the society. The paper is dedicated to the theoretical analysis of the cooperation of marketing and environmental issues. Green marketing definition is analyzed in the paper. Some theoretical conclusions have been made. The main of them are: a) Green marketing strategy is one of the possible ways to solve many problems in the company. b) It is necessary to reorganize that management and production can survive and develop staying in harmony with the customer and environment. [From the publication]