LTŠiame darbe apsiribojama svarbiausių baudžiamosios teisės „Bendrosios dalies“ teorinių problemų tyrimu ir sąmoningai atsisakoma išnagrinėti visą „Bendrosios dalies“ medžiagą. Ypač nesistengta aptarti baudžiamosios veikos padarymo teisinių padarinių (bausmių, bausmių vykdymo atidėjimo, nuobaudų). Teisinių kazusų pagrindu, kurie yra parinkti remiantis pedagoginiu požiūriu, [...] pateikiama baudžiamosios teisės sistema. [...] Nuorodos į teisinę praktiką bei literatūrą suteikia galimybių giliau studijuoti ir sudėtingesnius vadovėlius. Poelgio sąvokai baudžiamojoje teisėje, tyčiniams ir neatsargiems deliktams, baudžiamosioms veikoms, padarytoms neveikimu, ir konkurencijos problemoms aptarti paskirti atskiri skirsniai. Darbe vadovaujamasi išplėtota „teorija apie socialinį poelgį“ bei „ribotos kaltės teorija“, vadinasi, užimama tarpinė pozicija tarp „ekstremaliai finalinės“ krypties ir beišnykstančios senosios „klasikinės sistemos“. Nurodymai apie „kazusų sprendimo metodus“ pateikiami kaip orientacinė pagalba pratyboms bei egzaminų darbams. [...]. [sutrumpintas autoriaus tekstas]Reikšminiai žodžiai: Veikimas; Neatsargus veikimas; Normų konkurencija; Criminal law; Action; Negligent inaction; Competition of norms.
ENThe study deals with the main theoretical issues of penal law brought forward in the General Aspects section and purposefully omits detailed analysis of the entire material of the General Aspects section. Especially little attention was paid towards discussing the legal implications of committing a penal infringement (punishments, postponement of application of punishments, fines, etc.). The system of penal law is introduced on the basis of legal cases selected along pedagogical lines […]. A list of references of practice of law and literature provides ample opportunities for in-depth study, and a range of sophisticated study books. A concept of act in penal law, purposeful delict and delict through carelessness, penal infringements committed through a failure to act, competition issues, these are special topics each discussed in a separate chapter. The study follows an expanded ‘theory of social behaviour’ and ‘limited guilt theory’ thus taking an intermediate position between the ‘ultimately finalist’ trend and ‘classical approach’ that has been losing ground. Instructions for methodology to case resolution are provided as a guiding assistance for course work and examinations.