LTStraipsnis skirtas ironijos fenomeno tyrimui internetinių tinklapių antraštėse. Atlikta analizė leidžia daryti prielaidas, kad ironijos kaip kalbinės figūros vartojimas antraštėse tiesiogiai priklauso nuo masinės informacijos perdavimo kanalo bei nuo ekonominės- politinės situacijos šalyje. Nuo to priklauso ne tik ironijos vartojimo dažnumas, bet ir ironijos forma, kuri kinta nuo švelnaus humoro iki kandaus sarkazmo. Atliekant antraščių tyrimą ypatingas dėmesys buvo skiriamas vardažodžių ir vietovardžių vartosenai, sukuriančiai ironišką efektą dešimčia skirtingų būdų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ironija; Sąvokos; Apibrėžimas; Reikšmė; Politika; Žinios; Irony; Concept; Definition; Meaning; Politics; Knowledge.
ENThe article analyses the phenomenon of irony in website headlines. The performed analysis allows for the presupposition that the use of irony as a linguistic figure in the headlines directly depends on the transfer channel of mass information and on the economic and political situation in the country. This determines the frequency of use of irony and its form which varies from mild humor to bitter sarcasm. In the analysis of the headlines special attention was paid to the use of personal names and place-names, which creates an ironic effect in ten different ways.