LTStraipsnyje aptariama kultūros studijų tradicija, santykis su kitomis sritimis, analitinis instrumentarijus ir tyrimo objektas. Lietuvoje kultūros studijoms ne tiek oponuojama, kiek žvelgiama su tam tikru nepasitikėjimu ir smalsumu. Vakarų pasaulyje kultūros studijos sparčiai plėtojasi. Jos gali būti apibrėžiamos kaskart iš naujo, atsižvelgiant į geografines, istorines ir politines sąlygas, gali ir privalo keisti savo kontūrus. Kultūros studijų sklidumas apsunkina jų reprezentatyvumą tose tyrimo srityse, kuriose labiau pasitikima konvencionaliais metodais ir lėtai kintančiomis epistemologijomis. Kita vertus, ši veikla yra tiesiogiai susijusi su marksistinės teorijos tradicija ir atvira opozicija kapitalizmui. Kultūros studijų tyrinėtojai analizuoja ne tik masinės kultūros produkcijos prigimtį, gaminių struktūrą, bet ir pačius vartotojus. Lietuvoje kultūros studijos yra užuomazgų stadijoje. Jaunesni kultūros interpretatoriai neretai kone paraidžiui perima kituose akademiniuose kontekstuose susiklosčiusias paradigmas. Pirmieji kultūros studijų srities darbai rodo, kad vakarietiškos sampratos dažniausiai nėra kvestionuojamos. Jos priimamos kaip aprioriškai geri ir patikimi analizės instrumentai. Kultūros studijose turėtų stiprėti kritiški ir savikritiški balsai, o idėjos peržiūrimos ir patikrinamos, atsižvelgiant į vietos kontekstą. Kad ir kokia bus kultūros studijų konfigūracija vietos akademinių tyrimų kontekste, svarbu, kad jų objektu taptų pastaruoju metu sparčiai besiplečianti kultūros vartojimo sfera, nes ir pati kultūra Lietuvoje jau tapo galinga industrija.Reikšminiai žodžiai: Kultūra; Kultūros studijos; Kultūros vartojimas; Lietuvos kultūra; Lietuvos mokslas; Objektas; Populiarioji Kultūra; Tyrimo Metodai; Visuomenė; Consumption of culture; Cultural studies; Culture; Culture Consumption; Lithuanian culture; Lithuanian research; Object; Popular Culture; Research Methods; Socoety.
ENThe article discusses the tradition of cultural studies, its relation with other areas, analytical instrumentation and the object of research. In Lithuania, there is no opposition against cultural studies, but instead these are looked at with a certain mistrust and curiosity. In the Western world, cultural studies are quickly developing. Each time they can be redefined in consideration to geographical, historical and political conditions, may and must change their shape. The flow of cultural studies aggravates the representation in those research areas that consider conventional methods and slow-growing epistemology to be more trustworthy. On the other hand, this activity is directly related to the tradition of Marxist theory and an open opposition to the capitalism. The researchers of cultural studies analyse not only the origin of mass culture, but also the consumers themselves. In Lithuania, cultural studies are still at their infancy stage. Young culture interpreters regularly adopt paradigms that occur in other academical contexts in a literal manner. The first works of cultural studies demonstrate that the Western way of understanding is not usually questioned. They are accepted as a priori and dependable analytical instruments. Critical and self-critical voices of the cultural sciences should become more distinct and the ideas should be revised and verified according to the context. Regardless the future configuration of cultural studies in the context if research, it is essential for the objects to become a quickly developing sphere of cultural consumption, since the same culture is already a powerful industry in Lithuania.