LTStraipsnio idėja - ištirti pedagogų nuomonę apie M. Montessori metodo efektyvumą ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų, atsižvelgiant į metodo įtaką vaiko sveikatos, supratingumo, atsakingumo ugdymą. Standartizuota anketa, susidedanti iš 35 klausimų, buvo pateikta 51 Lietuvos ikimokyklinio ugdymo pedagogui. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad pagrindinis ikimokyklinio ugdymo tikslas, pasak pedagogų, yra kokybiškas ugdymas rengiant vaikus mokyklai. 82% respondentų nuomone, M. Montessori metodo efektyvumas priklauso nuo darželio bei šeimos sąveikos. Remiantis daugumos pedagogų nuomone, galima neabejotinai teigti, kad M. Montessori metodo įtaką vaiko asmenybės raidai stebime po 4 - 5 darželio lankymo metų. Tyrimo rezultatai parodė, kad M. Montessori metodas sėkmingai subrandina vaiką mokyklai, tuo tarpu geriausių rezultatų pasiekiama ugdymo namuose bei vaikų darželyje esant vienovei. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio ugdymo institucija; Montessori metodas; Pedagogo požiūris; Ugdymas; Ugdymas, pedagogo požiūris; Kindergarten; Montessori method; Teacher's attitude; Upbringing.
ENThe effectiveness of Montessori's method for pre-primary level upbringing is discussed as a tool for unfolding of healthy, self-aware, responsible young beings. The teacher's attitude was examined by using standardized questionnaire consisting of 35 questions. The results of the research have revealed that the main task of pre-primary level institution is qualified upbringing and preparation of young children for school. The effectiveness of the Montessori method depends on interaction between teachers and family (82 percent of respondents). According to the majority of the skilled teacher's opinion, the undoubted Montessori's educational effect on the children personality is observed after 4-5 years of attendance of kindergarten. The study results have showed that Montessori method matures children for school, however maximum result is achieved when both education of kindergarten and at home are present. [From the publication]