LTLietuvos didžiuosiuose miestuose sprendžiant automobilių stovėjimo problemas reikia pradėti taikyti modernias technologijas. Tyrimo metodai ir rekomendacijos techniniams reikalavimams trumpalaikiam ir ilgalaikiam automobilių stovėjimui prie skirtingų traukos objektų pagrįsti remiantis atrankiniais natūriniais tyrimais, kurie yra reikšmingi investuotojams, įgyvendinant būtinus techninius reikalavimus naujai statomų objektų aplinkoje ir rekonstruojant miestų gatves. Automobilių stovėjimo proceso organizavimas yra sudėtinga miestų planavimo problema esant aukštam automobilizacijos lygiui. Apibendrinta Lietuvos miestų patirtis ir atlikta analizė rodo, kad automobilių stovėjimo problemos gali būti teigiamai sprendžiamos ir esant aukštam automobilizacijos lygiui, kai miesto teritorija naudojama pagrįstai. Tai pasiekiama, kai teritorijoje išdėstomas kiek įmanoma didžiausias automobilių skaičius, stovėjimo trukmė ribojama taip, kad didžiausias skaičius automobilių galėtų pasinaudoti ta pačia stovėjimo vieta, skatinti kolektyvinį naudojimąsi vienu automobiliu, diferencijuoti įvažiavimo galimybes skirtingoms transporto priemonėms atsižvelgiant į laiką, teritoriją bei neužimtą plotą. Sprendimai dėl teritorijų, skirtų automobiliams stovėti, turi būti priimti priklausomai nuo bendros miesto vystymo strategijos, teritorijos ploto, eismo saugumo planavimo bei pagerinimo ir unikalios miestų aplinkos išsaugojimo priemonių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Automobilizacijos lygis; Automobilių parkavimas; Automobilių stovėjimas; Stovintys automobiliai; Transporto sistema; Car parking; Lithuania; Motorization level; Parked cars; Transport system.
ENLarge towns of Lithuania should especially focus on the solution of the parked cars; and modern technologies should be employed for that. The research methods have been substantiated and the recommendations for the technical regulations of the short-term and long-term car parking near different objects of attraction have been worked out on the basis of selective natural research, which is significant when issuing technical specifications to investors on the way the surroundings of the objects being built should be arranged and on what rearrangement of the urban streets is necessary. With a high level of motorization, the organization of the car parking process is a complicated problem of urban planning. The accumulated experience and the carried out analysis show that car parking problems can be positively solved even with a high level of motorization by: making use of the urban area as reasonably as possible so that the spaces could take the greatest possible number of cars; limiting the duration of parking so that the greater number of cars could use the same parking space; promoting car sharing; differentiating the entrance possibilities for different vehicles with regard of time, space and fee size. Solutions related to the determination of the parking space should be achieved in the context of the strategy of total urban development, area and traffic planning, traffic safety improvement and preservation of unique environment. [From the publication]