LTPedagogų profesinės karjeros ir sėkmės sąryšio tema mokslinėje literatūroje dar mažai išnagrinėta. Galima teigti, kad apie pedagogo asmenybę, jo vidines savybes kalbama mažai. Ši tema svarbi tuo, kad nuo pedagogų sėkmės lūkesčių ir pasitikėjimo (savigarbos) priklauso jų pedagoginės veiklos efektyvumas. Šiais spartaus technologijų vystymosi ir žmogaus tobulėjimo laikais tai ypač aktualu. Profesinė karjera - visa individo profesinės ir darbinės veiklos istorija, - tai jo biografija, pateikta darbo sutartyse, esanti socialinio draudimo knygelėje. Asmenybės raidos kontekste karjera yra bendroji profesinės patirties interpretacijos forma, žmonės ją naudoja įprasmindami savo profesinį ir kitokį (pvz., gyvenamosios vietos, vaikų priežiūros ir kt.) pasirinkimą, susijusį su profesine veikla Tikėtina, kad tam tikros profesinės orientacijos daugiau ar mažiau siejasi su sėkmės lūkesčiais. Šiame straipsnyje pateikiamas įvairaus lygio mokyklų pedagogų profesinių orientacijų pasiskirstymas ir atskleidžiama karjeros orientacijų ir pedagogų tikėjimo savo sėkme ryšio paieška. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dėstytojai; Karjeros orientacijos; Mokytojai; Sėkmė; Career orientations; Lecturers; Success; Teachers.
ENIt is clear that the term „career" is still understood in different ways. Such lack of conceptual clarity maintains ambiguity and continues to prevent development of a common ground of thinking in this area. The concept of career has expanded to include pre - vocational and post - vocational activities, like it was in the definition proposed by D. Super in 1976: „the sequence of major positions occupied by a person throughout his pre - occupational, occupational and post - occupational life, includes work - related roles, such as those of the student, employee, pensioner, together with complementary vocational, familial and civil roles". The research object: the career orientations and success expectations of teachers and lecturers. Methods of the research: 1. The research of career orientations. 2. The research of success expectations. The research results: The research results have showed that teachers and lecturers are oriented to „Work stability“, “Service" and “Life style integration" career orientations. The research results have showed that success expectation of the teachers is less than that of lecturers. The correlation coefficient identified the connection between “Service", „Life style integration", “Management" career orientations and success expectation. [Text from author]