LTTyrimo objektas – sportininkų motyvacija atskirais sporto karjeros etapais ir ją veikiantys edukaciniai veiksniai. Tyrimo tikslas – atskleisti sportininkų motyvacijos siekti didelio meistriškumo edukacines prielaidas. Disertacinis tyrimas grindžiamas trianguliacijos principu, derinant kiekybinių ir kokybinių empirinio pažinimo metodus: skirtingo meistriškumo sportininkų motyvacijos sportuoti tyrimai, didelio meistriškumo sportininkų ir juos rengiančių trenerių interviu, grindžiamosios teorijos tyrimas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad treneris yra svarbiausias veiksnys renkantis sportinę veiklą iš kitų papildomo ugdymo sričių. Skirtingo meistriškumo sportininkų vidinė motyvacija yra labiau išreikšta negu išorinė, tačiau augant sportininkų meistriškumui, dažniau ima reikštis amotyvacija siekti aukštų rezultatų. Sportininko motyvacijos siekti didelio meistriškumo vystimuisi didelės reikšmės turi sociokultūrinis kontekstas ir trenerio kuriama ugdymo/si aplinka, kurią lemia trenerio profesinis kryptingumas, kvalifikacija, kompetencija, saviugdos poreikis, bendravimo įgūdžiai, treniravimo filosofija, vadovavimo stilius. Tyrimo rezultatai parodė, kad didėjant sportininko meistriškumui, trenerio vaidmuo, motyvuojant jį siekti aukštų sportinių rezultatų, nemažėja.Reikšminiai žodžiai: Sportininkų rengimas; Motyvacija; Meistriškumas; Edukacinės prielaidos; Educational preconditions; Athletes' motivation; Elite sport mastership.
ENThe object of the research – athletes’ motivation at various stages of their sport career and factors influencing this motivation. The research aims to reveal educational premises of athletes’ motivation to pursue perfect skills. The thesis research is based on the triangulation principles by combining qualitative and qualitative methods of empirical perception: studies of sport motivation of athletes of various skills, interviews with highly skilful athletes and their coaches, research of the grounding theory. The results of the research have revealed that coach is the most important factor when choosing sport activities from other fields of additional education. The internal motivation of athletes of various skills is more expressed than the external motivation, however, with their skills improving, their motivation to pursue highest results is gradually manifesting. An athlete’s motivation to pursue perfect skills is greatly influenced by the socio-cultural context and the (self)-training environment created by the coach, which is determined by the coach’s professionalism, qualification, competence, needs for education, communication skills, training philosophy and the style of leadership. The results of the research have revealed that with the skills of the athlete improving, the role of the coach while motivating the athlete to seek high athletic results is not decreasing.