LTTemos aktualumas išplaukia iš šiuolaikinei mokyklai keliamo tikslo – kryptingai ugdyti bendruosius gebėjimus bei nuostatas, kurios sudarytų galimybę nuolat besimokant pažinti, suprasti, atsakingai veikti ir kurti, savarankiškai spręsti problemas, bendrauti ir bendradarbiauti. Darbo tikslas – ištirti dalykinių istorijos žaidimų vaidmenį 5–6 klasių mokinių istoriniam pasaulėvaizdžiui formuotis. Todėl 2002 ir 2010 m. buvo vykdomas pedagoginis eksperimentas. Jo esmė – sukonstruotos dalykinių žaidimų sistemos taikymas. Eksperimento rezultatų diagnostika buvo vykdoma eksperimente dalyvavusiems mokiniams skiriant kontrolinius darbus, stebint, nagrinėjant mokinių rašinius, vykdant anketinę apklausą. Atlikti diagnostiniai pjūviai, pagal kuriuos formaliai buvo galima įvertinti mokinių istorijos žinias ir pasiekimus – istorinio pasaulėvaizdžio kokybę. Tokiu būdu pirmą kartą teoriškai pagrįstas ir eksperimentiškai įvertintas istorijos dalykinių žaidimų vaidmuo mokinių istoriniam pasaulėvaizdžiui formuotis. Daugelis darbe pateiktų žaidimų iki šiol pedagoginėje praktikoje nebuvo naudoti ir anksčiau nebuvo metodiškai analizuoti. Tyrimo rezultatai yra vertingi istorijos didaktikos dėstytojams, istorijos dėstytojams ir mokytojams, istorijos vadovėlių bei kitų mokymo priemonių autoriams ir užsakovams.Reikšminiai žodžiai: Istorinis pasaulėvaizdis; Pasaulėvaizdis; Istoriniai žaidimai; Historical; Worldview; Historical games.
ENThe importance of the topic springs up from the goals of contemporary school - develop general abilities and concepts which would allow to learn, understand, react and create with responsibility, solve problems independently, communicate and cooperate by constant learning. The purpose of the research is to study the role of history-based games in the development of historical outlook of students of the 5 th-6 th grades. Therefore, a pedagogical study was carried out in 2002 and 2010. The essence of this study is the application of the system of history – based games. The diagnostics of the results of the study were taken by giving tests to the students, observing and analyzing their written works and also through questionnaires. Diagnostic cross – sections were also applied which let us assess the students’ knowledge and achievements – the quality of historical outlook. This way the first theoretically based and assessed role of history – based games to form historical outlook of students was carried out. The majority of games used in the experiment are new in pedagogical practice and were not analyzed methodically. The results of the study are valuable to the history teachers, authors of textbooks and other means as well as.