LTAtsižvelgus į mokinių vertybinių orientacijų struktūrą bei prigimtį ir skyrium imant jų požiūrio į mokymąsi kaip ugdymo tikslo reikšmę bendrojo ugdymo sistemoje, jų diagnostinį vertinimą kaip sėkmingo ugdymo prielaidą ir šios problemos sprendimo lygį Lietuvos bendrojo ugdymo sistemoje, disertacinio tyrimo objektu laikytina mokinių vertybinių orientacijų diagnostika. Šis objektas Lietuvoje nėra pakankamai išnagrinėtas, todėl galima išskirti įvairius jo aspektus, kurių kiekvieno atskleidimas traktuojamas kaip mokslinės problemos sprendimas. Šis disertacinis tyrimas skirtas vienai iš tokių problemų spręsti – mokinių požiūrio į mokymąsi diagnostinio aprašo, parengto užsienyje, verifikavimo Lietuvos mokyklai teorinius ir empirinius pagrindus. Problemos aktualumą lemia tai, kad lietuvių kalba nėra parengto nė vieno moksliškai aprobuoto mokinių socialinių nuostatų diagnostikos aprašo, nėra jų konstravimo ir verifikavimo patirties, todėl nėra įmanomi sisteminiai ir lyginamieji šių nuostatų raiškos ir raidos tyrimai.Reikšminiai žodžiai: Mokinių požiūris į mokymąsi; Pedagoginė diagnostika; Theoretical and empirical substantiation; School learners' attitude to learning.
ENHaving regard to the structure and nature of students’ value orientations and their attitude towards learning as the meaning of the education goal in the system of general education, their diagnostic evaluation as a precondition of successful education and the level of this problem solution in Lithuania in the system of general education, the thesis research focuses on the diagnosis of students’ value orientations. This subject has not been comprehensively studied in Lithuania, therefore, it is possible to highlight its various aspects, the revelation of which is interpreted as a solution of a scientific problem. This thesis research is aimed at solving the following problems: diagnostic description of students’ attitude towards learning drafted abroad. The relevance of the problem is determined by the fact that there is no scientifically approved Lithuanian description of diagnostics of students’ social attitudes and there is no experience in the field of student consulting and verification, therefore, empirical and comparative studies of these attitudes and development thereof are not possible.