LTLietuvoje vykstančių švietimo procesų analizė leidžia teigti, kad aktualėja mokinių socializacijos problemos, kurioms įtakos turi įvairūs kultūriniai, socialiniai, ekonominiai, edukaciniai ir kiti veiksniai, vis dažniau dėmesys atkreipiamas į vieną iš svarbiausių socializacijos institucijų mokyklą, socializacijos procesus, siejant su jos kultūra. Disertacija skiriama nustatyti mokyklos kultūros ir mokinių socializacijos sąsajas, sukonstruoti mokyklos kultūros ir mokinių socializacijos sąsajų ir jų galimos raiškos schemą, empiriškai ištirti ir patikrinti sukonstruotų mokyklos kultūros ir mokinių socializacijos parametrų ir kriterijų adekvatumą, savivaldybių specialistų, pedagogų, mokinių, ekspertų požiūriu ir pateikti Mokyklos kultūros ir mokinių socializacijos sąsajų ir jų galimos raiškos hipotetinį modelį.Reikšminiai žodžiai: Mokyklos kultūra; Mokinių socializacija; School culture; Student socialization.
ENThe analysis of education processes Lithuania is facing today allows claiming that problems of students’ socialisation, which are influenced by various cultural, social, economic, educational and other factors, are becoming more relevant. Attention is increasingly drawn to one of the most important institutions of socialisation, i.e. the school. The thesis is aimed at identifying socialisation relations of the culture of the school and its students, to construct a scheme of socialisation relations of the school culture and its students and its possible expression, to empirically analyse and verify the adequacy of constructed parameters and criteria of the school culture and students’ socialisation.