Mokinių informacinių gebėjimų formavimasis mokantis fizikos XI-XII klasėse : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių informacinių gebėjimų formavimasis mokantis fizikos XI-XII klasėse: disertacija
Publication Data:
Vilnius : Edukologija, 2012.
Pages:
186 p
Notes:
Disert. rengta 2006-2011 m. Lietuvos edukologijos universitete. Dr. disert. (social. m.) - Lietuvos edukologijos universitetas, 2012. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Formation of pupils' educational skills learning physics in XI-XII forms Vilnius, 2012 43 p
Summary / Abstract:

LTXXI amžiuje pasaulyje vykstantys globalizacijos procesai išryškina informacijos panaudojimo ir informacinių gebėjimų svarbą. Šiuolaikinė ugdymo teorija reikalauja perorientuoti edukacinės veiklos prioritetus nuo žinių perteikimo prie bendrųjų ir dalykinių gebėjimų formavimo. Šių prioritetų kaitoje būtina įvertinti informacinių gebėjimų vaidmenį, kurie vis labiau daro įtaką mokymo metodams, visam ugdymo procesui. Gamtamokslinis ugdymas tampa viena svarbiausių ugdymo turinio sričių Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje, nes šios srities disciplinų turinys turi ypatingos reikšmės informacinės visuomenės vystymuisi, mokslinio potencialo atsiradimui ir puoselėjimui, suteikia galimybes plėtoti moksleivių savarankiškumą bei formuoja teigiamus tarpusavio ryšius su gamta. Šiandien ypač aktualu formuoti mokinių gebėjimus dirbti su informacija, kadangi informacijos šaltinių bei pačios informacijos srautas didėja kasdien. Mokykla, mokytojas ir vadovėlis seniai nėra vieninteliai informacijos šaltiniai. Vyksta švietimo informatizavimo procesas, o tai reikalauja pakeisti mokinių bendro lavinimo turinį, metodus ir organizavimo formas. Disertacinio tyrimo objektas – informacinių gebėjimų formavimasis XI–XII klasėse. Tiriamojo darbo tikslas – ištirti vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių informacinių gebėjimų formavimąsi mokantis fizikos, atskleidžiant jų vaidmenį dalykiniams gebėjimams.Reikšminiai žodžiai: Informaciniai gebėjimai; Fizikos mokymas; Educational skills; Learning physics.

ENGlobalisation processes the world is facing in the 21st c. highlight the importance of information use and information skills. The modern theory of education requires to re-orient priorities of educational activities from knowledge transmission to formation of general and practical skills. In the context of changes of these priorities, the role of information skills, which gradually influence teaching methods and the whole process of education must be assessed. Education in the field of natural science is becoming one the most significant fields of education in Lithuanian schools of general education, since the content of disciplines of this field is significant for the development of information society as well as emergence and fostering of scientific potential. It provides possibilities for further development of students’ independence and shapes positive mutual relations with nature. Today, it is especially relevant to form students’ skills of work with information, since the number of information sources and the flows of information is increasing every day. The schools, the teacher and the textbook are not the only sources of information anymore. The process of computerisation of education is going on, and it requires changing the content of general education of students, its methods and forms of organisation. The object of the thesis research – formation of information skills in 11th–12th forms. The aim of the research is to analyse the development of information skills of older school students when studying physics and to reveal their role for practical skills.

Related Publications:
Matematikos ir informatikos studijų programas pasirinkusių studentų informacinis raštingumas / Palmira Pečiuliauskienė, Loreta Damauskienė. Pedagogika. 2014, 115, p. 39-51.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47661
Updated:
2022-02-07 20:08:21
Metrics:
Views: 33
Export: