LTPasaulyje vyksta didelė elektroninių technologijų ir interneto paslaugų plėtra, bet taikyti internetą sveikatos apsaugos sistemoje pradėta ne taip seniai. Dėl elektroninių paslaugų sveikatos apsaugos sistemoje yra daug skeptiškų nuomonių, tai pirmiausia paaiškinama permainų baime. Straipsnio tikslas – įvertinti informacinių technologijų taikymą Lietuvos sveikatos apsaugos paslaugų rinkoje ir sveikatos apsaugos elektroninių paslaugų paklausą. Atlikus tyrimą galima teigti, kad ligoninės savo interneto puslapiuose skiria nepakankamą dėmesį gydytojų patarimams ir nuorodoms į kitus interneto puslapius. Daugelyje tinklalapių nėra informacijos apie karjeros galimybes ligoninėje. Nepakankamai gera situacija arba nepakanka informacijos apie teikiamų paslaugų kainas, ligoninių įgyvendinamus įvairius projektus. Tik nedaugelis ligoninių įdiegusios galimybę registruotis pas gydytoją internetu. Labai mažai ligoninių nurodo administracijos darbo laiką ir gydytojų konsultacijų laiką. Palyginus stacionarių ir ambulatorinių įstaigų tinklalapius pastebėta, kad stacionarios įstaigos pateikia daugiau informacijos apie pačią sveikatos apsaugos įstaigą. O ambulatorinės įstaigos pateikia daugiau informacijos apie organizaciją, gydytojų darbo laiką. Tai paaiškinama šių įstaigų veiklos skirtumais. Sveikatos apsaugos įstaigose rekomenduojama klasifikuoti informaciją pagal keturias grupes: informacija apie sveikatos apsaugos įstaigą, informacija, susijusi su teikiamomis paslaugomis, informacija apie įstaigos medicinos darbuotojus, kita informacija.Reikšminiai žodžiai: E-sveikata; IT; Informacinės technologijos; Paslaugos; Sveikatos priežiūra; E-health; Health care; IT; Information technologies; Services.
ENE-health system or simply e-health could be defined as the use of information technologies in the health care services. According to the scientific research the e-health is much less developed than traditional health care system, that is why the objective of this research was to assess the use of information technologies in the Lithuanian health care market and to evaluate the needs of e-health service. It has been determined that only 38% of the hospitals and 12% of the outpatient health care institutions operating in Lithuania have the internet sites. Only a limited number of health care facilities allow their patients the possibility to register for the doctor’s consultation via the internet. Research shows that 86% of those surveyed use the Internet, which would be a key base for the e-Health development and implementation. Health care consumers indicated that the larger number of e-health services will improve health care access and quality. The best practise for the e Health website is classifying it into four sections: information on the health care institution, information relating to the services provided the facility, information on the medical staff working in the office, and other information. Only 13% of the respondents have been aware of the electronic medication prescriptions, and, only 10% of the respondents have heard about the electronic medical records. All of this leads to the conclusion that health care consumers in Lithuania are not receiving sufficient information about the e- health. [From the publication]