LTApibendrinama autorės atlikta ilgametė profesijos pedagogų rengimo nepedagoginiame universitete moksliniais tyrimais pagrįsta sistema. Sukurta profesijos edukologijos studijų programa, skirta edukologijos magistrams kaimo plėtros ugdymo institucijų profesijos pedagogo mokslinės ir pedagoginės veiklos karjerai. Nuolat atliekami tyrimai profesinio ugdymo sistemoje edukologiniu (funkciniu ir asmenybiniu) aspektu leidžia fiksuoti naujos kokybės – „profesijos pedagogo“ atsiradimą ir raidą. Tyrimų rezultatai originalūs (Tarptautinės ekspertų grupės vertinimas, 2008-02-28), plečiamoji studijų programa nuolat tobulinama. Rengiant lygiagrečiai tenkinami studentų poreikiai toliau stiprinti jų pedagoginį pašaukimą, nepedagoginiame universitete trumpiausiu keliu integruojama profesinė ir pedagoginė bei psichologinė informacija, lanksčiai tenkinami profesinio ugdymo institucijų poreikiai realaus profesinio kryptingumo pedagogams rengti. Straipsnyje pateikiama Lietuvos profesinio ugdymo sistemos trumpa apžvalga, komentuojama profesijos pedagogo rengimo schema ir tirtos profesinės sąmonės raidos pavyzdžiu, fiksuojamas profesijos pedagogo asmenybės tapsmas rengimo procese. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybės tapsmas; Lygiagretus rengimas; Profesijos pedagogas; Parallel training; Personality becoming; Personality development; Professional pedagogue.
ENPurpose of the article is to give an original programme prepared by the author at the non-pedagogical university for preparing professional master degree of Education Science. In the collateral study programme, while developing the competences by the students to choose the pedagogical singleness at the main studies in the direction of the professional education, the subjects chosen, pedagogy and psychology, arc deepened on a higher level. While matching the studies purposefully to the professional competences obtained, master degree of education science are prepared for the carrier of a professional pedagogue at the scientific and pedagogic activity. In the article the author gives a short review of the system of professional education in Lithuania, comments a model of preparing a professional pedagogue and fixes the becoming of the personality by a professional pedagogue in the process of preparation according to the example of the development of the professional consciousness researched. [From the publication]