LTMokymosi procese ugdant tarpkultūrinę kompetenciją, turi būti remiamasi konstruktyvistine paradigama ir taikoma patirtinio mokymosi strategija, orientuota į žinių, gebėjimų, nuostatų ugdymą ir prieš tai turėtos patirties (angl. prior knowledge) panaudojimą ugdymo procese, sukuriant realias ar imituotas tarpkultūrines situacijas. Vienas iš efektyviausių tarpkultūrinio ugdymosi metodų – tai patirtinis mokymasis kitame kultūriniame kontekste. Akivaizdu, kad toks mokymasis labiausiai atitinka realių tarpkultūrinių susidūrimų situacijas ir problemas, todėl tokiomis sąlygomis galima tikėtis pasiekti gebėjimų tobulinimo, žinių pritaikymo ir emocijų raiškos realiame kontekste. Tyrimo dalyviai atskleidė patirtinio mokymosi kitame kultūriniame kontekste ugdymo praktikos ypatumus, plėtojant tarpkultūrinę kompetenciją.Tyrimo tikslas – atskleisti patirtinio mokymosi kitame kultūriniame kontekste ugdymo praktikos ypatumus pristatant tyrimo rezultatus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Patirtinio mokymosi strategija; Patirtinis mokymasis kitame kultūriniame kontekste; Tarpkultūrinė kompetencija, patirtinis mokymasis, kompetencijų ugdymas; Tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas; Development of intercultural competence; Experiental learning in different cultural context; Experiental learning strategy; Intercultural competence, experiential learning, competence education.
ENWhen developing intercultural competence a teaching/learning process must be based on constructivist paradigm and experiential learning strategy oriented to the development of knowledge, skills, and attitudes and to the use of prior knowledge within learning process by creating real or simulated situations must be applied. One of the most efficient intercultural learning methods is experiential learning in a different cultural context. Such learning is the closest to real intercultural clash situations and problems, therefore these conditions are likely to result in development of skills, application of knowledge, and emotional reactions in the real context. The research participants revealed peculiarities of practice of experiential learning in a different cultural context for development of intercultural competence. The aim of this article is to reveal peculiarities of practices of experiential learning in a different cultural context by presenting research results. [From the publication]