LTUgdymo turinio šiuolaikiškumą lemia inovacijos - naujovės. Inovatyvumas siejamas su socialinėmis inovacijomis ugdant kompetencijas. Ugdymo turinys apima mokinių turimą patirtį, mokymo programas, mokymo(si) metodus, mokymo(si) kontekstą, mokinių pasiekimą ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) priemones. Ugdymo turinys yra sudėtingas ir kompleksiškas reiškinys, virstantis realybe tik konkrecioje klasėje bendraujant mokytojui ir mokiniui. Sėkmingas kalbų mokymas(is) šiuolaikiniame pasaulyje žmogui suteikia galimybių jaustis visaverčiu visuomenės nariu, gebėti dalyvauti kultūriniame, socialiniame gyvenime, įsitvirtinti darbo rinkoje. Todėl kalbų mokymasis turėtų būti nepertraukiamas procesas, būdingas įvairaus amžiaus grupėms. Tikėtina, kad greitai besikeičiančios informacijos amžiuje kalbų mokytis galėtų padėti aktualus mokomosios medžiagos turinys ir požiūrio į patį mokymą(si) kaita. Šio straipsnio tikslas - analizuoti kalbų mokymo(si) metodų istorinį kontekstą šiuolaikinio ugdymo sampratos kontekste. Tyrimo uždaviniai: aptarti sąlygas, lemiančias sėkmingą kalbų mokymo(si) procesą; įvardyti ugdymo turinio šiuolaikiškumo prielaidas; pristatyti šiuolaikinio kalbų mokymo(si) būdus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Inovacijos; Kalbų mokymo(si) teorija; Kalbų mokymosi teorija; Metodas; Šiuolaikinis ugdymas; Innovation; Innovations; Language training (learning) theory; Method; Modern education; Theory of language teaching.
ENThe modernity of educational content is determined by innovations/novelties. Innovation is associated with social novelties for competencies education. Educational content includes students' experience, teaching programmes, teaching (learning) methods and context, evaluation methods for students' achievements and advancements, and means of teaching (learning). Educational content is a complicated and complex phenomenon turning into reality only in a specific class where a teacher interacts with a schoolchild. In the contemporary world the successful language teaching (learning) gives a possibility of feeling a fully fledged member of the society, a possibility of participating in cultural and social life, and a possibility of consolidating in the labour market. Thus, language learning should be a continuous process typical of various age groups. In the century of fast-changing information, topical content of teaching material and different attitude to teaching (learning) itself presumably might be useful for language learning. The aim of this article is to analyse the historical context of language teaching (learning) methods in the contemporary conception of education. The objectives are the following: to discuss the conditions determining successful language learning process; to list preconditions for modernity of educational content; to introduce the methods of modern language learning. [From the publication]