LTEkologiškų produktų gamybos ir rinkos apimtys didėja. Jų rinkos formavimuisi yra reikšmingi šių produktų vartotojų elgsenos tyrimai, todėl labai svarbu atlikti vartotojų motyvacijos ir elgsenos tyrimus ir išsiaiškinti, kuriais motyvais vadovaujasi vartotojai pirkdami ekologiškus maisto produktus, kokie rinkodaros veiksniai skatina ar stabdo vartotojo apsisprendimą pirkti šiuos produktus. Tyrimo tikslas - ištirti ekologiškų produktų paklausą ir ją lemiančius veiksnius. Nustatyta, kad ekologiški maisto produktai yra paklausūs: juos perka ar norėtų pirkti 73% respondentų. Tyrimo rezultatų analizė leidžia teigti, jog 67% respondentų ekologiškus maisto produktus labiausiai linkę pirkti prekybos centruose. Labiausiai perkami ekologiški produktai yra šie: daržovės (79%), uogos ir vaisiai (59%). Svarbus veiksnys, ribojantis ekologiškų produktų paklausą, yra jų kaina. 80% respondentų pasiryžę mokėti iki 25% daugiau už ekologišką nei įprastinį produktą. Nustatyta, kad svarbiausi ekologiškų maisto produktų pasirinkimo motyvai yra produktų saugumas, kokybė, geresnis skonis. Siekiant skatinti ekologiškų maisto produktų pirkimą ir vartojimą, reikia formuoti vartotojų nuomonę apie juos, nes nuomonė yra pagrindinis kriterijus, lemiantis apsisprendimą pirkti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekologiški maisto produktai; Paklausa; Paklausa,; Rinka; Vartotojai; Consumers; Demand; Market; Organic products.
ENProduction and market of organic production is constantly growing. The organic food marketing is problematic given the lack of research on the consumers' attitudes. The research on the behaviour and attitudes of consumers, their motivation to buy organic food, and perception of organic food, factors that hamper or reduce the consumption of organic products is very important. The aim of his paper is to present recent results of the analysis of organic products' demand and factors that influence it. Organic products were found to be in demand: 73% of consumers declared willingness to buy organic products; 63% prefer to buy organic food in supermarkets. The most marketable organic products are vegetables (79%), berries and fruits (59%). The price level is perceived by the majority of respondents as the main barrier to increasing the market of organic food. 80% of respondents were ready to pay price premium up to 25% for organic food. Preferences of organic food, in the order of importance, are the safety of products, food quality, and taste. To stimulate purchase and consumption of organic food, the consumers’ opinion about these products should be formed because the attitude and opinion of consumers is the main criterion determining sales of organic products. [From the publication]