LTMokinio, turinčio specialiųjų poreikių, profesinio apsisprendimo proceso pažinimas – vienas svarbiausių veiksnių, siekiant pagrįstai organizuoti galias atitinkantį visapusišką ugdymą. Šiuo metu vis didesnis dėmesys skiriamas mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, darbiniam ugdymui, nes šios visuomenės dalies jaunuoliai dar patiria rimtų adaptacijos darbo rinkoje ir socialinėje veikloje sunkumų. Todėl itin aktuali tampa mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, profesinių interesų plėtotė. Mokymo priemonė suformuota, vadovaujantis daugiamete darbo su edukologijos (specialiosios pedagogikos) magistrantais patirtimi. Kadangi šia tema medžiagos stinga, o dalis literatūros randama pavieniuose straipsniuose, tyrimuose, todėl specialus rinkinys itin naudingas edukologijos (specialiosios pedagogikos) magistrantams bei praktikams. Metodinėje priemonėje pristatoma ne tik istorinė neįgaliųjų ugdymo profesinei veiklai aptartis, bet ir gana plačiai nagrinėjamos profesinių interesų bei kryptingumo sampratos. Vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, literatūros analize bei naujais tyrimo duomenimis, aptariama mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ikiprofesinio ugdymo patirtis Lietuvoje. Mokslinio žiūros lauko fokusavimas į mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ikiprofesinį ugdymą leidžia atskleisti šių mokinių ypatingą ugdymo reikšmę. Taip siekiama suteikti žinių apie mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, ikiprofesinį ugdymą, sustiprinti suvokimą apie šių mokinių intensyvaus ir efektyvaus pasirengimo veikti visuomenėje svarbą.Reikšminiai žodžiai: Efektyvus pasirengimas; Ikiprofesinis ugdymas; Mokiniai; Mokiniai, turintys spec. poreikių; Profesinė orientacija; Specialieji poreikiai; Specialiųjų poreikių mokiniai; Ugdymas; Ugdymo raida Lietuvoje; Education; Education before profession; Education in Lithuania; Efective preparation; Pre-vocational training; Professional orientation; Pupils; Pupils with special needs; Special needs; Students with special needs.
ENOne of the most important factors, while aiming at organising a comprehensive education, which matches the abilities, is the recognition of the professional self-determination process of the student with special needs. Today more and more attention is shown for the work education of the students with special needs, because this part of the young society still experience serious difficulties in Labour Market and social activity. That is why the subject of the needs of education, professional interests of the students with special needs is especially relevant. The means of the education is formed on the basis of the perennial experience of the postgraduates of the education science (special pedagogy). Due to the lack of the material on this topic and a few foundings of the literature in several articles and researches, this special collection is particularly useful to the postgraduates and practitioners of the science of education (special pedagogy). The methodical tool presents not only the discussion about history of the education activity of disabled, but also, rather broadly, the concepts of professional interests are analysed. According to valid legislations, the analysis of the literature and the new data of the research, the pre-professional education experience of the students with special needs is considered. The focus of the scientific field of view to the pre-professional education of students with special needs, allows revealing the special meaning of the education of these students. The aim is to give the knowledge about the pre-professional education of the students with special needs, to strengthen the perception about the importance of the intense and effective preparation of the function of these students in the society.