LTLietuva yra specialus žmogiškojo progreso bandymų poligonas. Po 150 metų užsieniečių dominavimo, kai vyko Lenkijos padalinimai ir, su nedidele pertrauka, kitų keturiasdešimt metų sovietų okupacijos, reikėjo stoti akis į akį su gąsdinančia užduotimi: iš naujo atrasti ir iš naujo sukurti nacionalinio identiteto šaknis. Tai reiškė, kad reikia atkurti identiteto pripažinimą ir asmens orumą ir užimti priklausančią vietą tarp Rytų ir Vakarų ir tarp Europos tautų. Apie tai kalbama pirmoje knygos dalyje. Joje pateikiamas A.Samalavičiaus straipsnis, kuriame analizuojama, kaip tautos kultūrinis identitetas tampa labai svarbus, esant grėsmei, bet nublanksta, kai grėsmė praeina. A.Savicka analizuoja asmeninio identiteto kitimą pokyčių metu. V. Savukynas teigia, kad vykstant pokyčiams Europoje, globalizacija tampa galimybe Lietuvai rasti savo tikrąjį identitetą. A. Andrijauskas pateikia Azijos studijų vystymosi Lietuvoje apžvalgą. Šiuo didžiulių permainų ir pokyčių metu reikėjo rasti naują pagrindą tokioms moralinėms vertybėms, kaip tarpasmeninis pasitikėjimas, nuo kurio priklauso socialinio gyvenimo kokybė. Antra dalis skirta šių klausimų empiriniam tyrimui. Joje A.V. Matulionis pateikia detalų tyrimą kaip save identifikuoja įvairios grupės ir kaip ši identifikacija keičiasi įvairaus dydžio Lietuvos gyvenvietėse. S. Juknevičius analizuoja smarkų religingumo smukimą ir padidėjusį dėmesį moralinėms vertybėms Europoje. R. Žiliukaitė tiria bendrą pasitikėjimą kaip raktą sveikam asmeniniam gyvenimui, o I. Gečienė parodo, kad stipriausias pasitenkinimo gyvenimu veiksnys yra ekonominis faktorius.Reikšminiai žodžiai: Tapatybė; Tautinė tapatybė; Vertybės; Pasitikėjimas; Gyvenimo kokybė; Identity; National identity; Values; Trust; Life quality.
ENLithuania is special human progress testing grounds. After 150 years of predominance of foreigners during the Partitions of Poland and forty years of Soviet occupation after a short break, the country faced a challenging task: to rediscover and recreate the roots of national identity. It meant that the recognition of identity and personal dignity had to be restored and an appropriate place among Eastern, Western and European nations had to be taken. This is discussed in the first part of the book. It presents an article by A. Samalavičius, which analyses the key importance of cultural identity of a nation under a threat and its fading as the threat passes. A. Savicka analyses the change of personal identity at the time of transition. V. Savukynas claims that with the changes in Europe, the globalization is an opportunity for Lithuania to find its true identity. A. Andrijauskas presents an overview of development of Asian studies in Lithuania. At the time of major changes, new grounds for such moral values as interpersonal trust, which determines the quality of social life, had to be found. The second part is dedicated to the empirical research of these questions. In this part, A.V. Matulionis presents a detailed research on how different groups identify themselves and how this identification changes in the settlements of different size in Lithuania. S. Juknevičius analyses a sharp decline of religiousness and an increased focus on moral values in Europe. R. Žiliukaitė analyses the general trust as a key to healthy personal life and I. Gečienė demonstrates that the strongest factor of satisfaction with life is the economic factor.