LTŠiame straipsnyje analizuojama auklėtojos ir vaiko sąveika taikant kūrybinį - kompleksinį ugdymo metodą. Atskleidžiama šio metodo svarba užtikrinant lygiavertę sąveiką pedagogo ir vaiko veikloje, skatinanti vaiko savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą. Pateiktas pedagogų požiūris į šį metodą, ištirta auklėtojos ir vaiko sąveika veikloje taikant kūrybinį - kompleksinį ugdymo metodą ("Vėrinėlio" programos pagrindu). Tyrime dalyvavo 100 ikimokyklinių įstaigų pedagogių ir 80 jų ugdytinių, bei individualiai stebėta 40 3-6 m. amžiaus vaikų. Gauti rezultatai patvirtino, kad taikant kūrybinį - kompleksinį ugdymo metodą, įvairių tipų veikloje - vienodai aktyvūs ir vaikas ir auklėtoja. Apklausos analizė liudija, kad didžioji dauguma - 67% pedagogių, nepilnai suvokia kūrybinio - kompleksinio ugdymo metodo esmę. Pastebimas ryškus prieštaravimas - 91% respondenčių teigia, kad dirba būtent kūrybinio - kompleksinio ugdymo metodu, nors esmę suvokia ir jį geba tinkamai taikyti savo darbe tik 33% pedagogių. Individualaus vaiko stebėjimo rezultatų analizė patvirtino, kad grupėje, dirbančioje kūrybinio - kompleksinio ugdymo metodu, vyrauja inspiruota veikla, garantuojanti demokratinę auklėtojos ir vaiko sąveiką, lygiavertį bendravimą ir bendradarbiavimą. Didžiąją dalį rytinės aktyviosios ugdymo valandos - aktyvus pats vaikas, o auklėtoja aktyvi - tik organizuotos veiklos metu. Kiekvienas vaikas turi galimybę pasireikšti. Vyrauja geras emocinis klimatas, vaikai paslaugūs, jie moka bei geba veikti greta, drauge ir individualiai, visų veiklos tipų metu kaupia, reiškia patirtį, bet daugiausia patirties bei raiškos atvejų - inspiruotos veiklos metu. Vyrauja vidinė ir išorinė įvairių vaiko veiklų integracija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūrybinis - kompleksinis ugdymo metodas; Kūrybinis- kompleksinis ugdymo metodas; Kūrybinis-kompleksinis edukacinis metodas; Nepriklausoma, inspiruota ir organizuota veikla; Pedagogo ir vaiko sąveika; Pedagogo ir vaiko tarpusavio sąveika; Socialinė interakcija; Socialinė sąveika; Creative - combined education method; Independent, inspired and organised activities; Interrelationship of the pedagogue and the child; Projectional interaction; Social interaction.
ENThe article analyses the interrelationship between the educator and the child against the background of the creative - combined method of education. The significance of the method is disclosed: the said method ensures equality-based interrelationship in the activities of the pedagogue and the child, as well as encourages the child's independence, initiative, and creativity. Specialist attitude towards the method is presented, the interrelationship of the educator and the child in the process of activity is investigated by means of employing the creative - combined method (on the basis of the "Verinelis" programme). It has been proved that, by employing this particular education method for spontaneous, inspired and organised activities, both the child and the pedagogue are equally active. [From the publication]