LTDauguma Vitalijaus Mazūro šedevrų sukurta pagal lietuvių dramaturgijos kūrinius. Tai žymiausių lietuvių poetų – M. Martinaičio ir S. Gedos kūriniai, tačiau šie poetai daugiau niekada niekam pjesių nėra parašę ir vienintelis jų režisierius, pastatęs poetinių įvaizdžių įkvėptus, metaforinius spektaklius pagal M. Martinaičio „Palenų antelę“, „Avinėlio teismą“, „Žemės dukrą“, S. Gedos „Baltąjį Nieką“, „Ak vija pinavija“, „Šokantį ir dainuojantį vieversėlį“, „Raudonligę“, buvo V. Mazūras. Šie spektakliai pelnė ir lėlių teatro publikos, ir kritikų pripažinimą. Lyginant pjesių tekstus (pjesės tuomet paprastai buvo išspausdinamos po premjeros) su spektakliais, akivaizdžia tampa ir teatrą, ir dramaturginį tekstą praturtinanti abipusė įtaka.Reikšminiai žodžiai: Lietuvos teatras; Lėlių teatras; Metaforinis teatras; Poezijos įvaizdžiai; Lithuanian theatre; Puppet theatre; Metaphorical theatre; Poetic images.
ENV. Mazūras has staged his most renowed performances on the basis of Lithuanian dramaturgy. He has chosen his repertoire by inviting prominent Lithuanian poets M. Martinaitis, S. Geda to his study. Inspired by their poetic images, he has created such metaphorical performances as “Pelenų antelė” (An Ash Duckling), “Ak vija, pinavija”, “Avinėlio teismas” (Trial of a Lamb), “Žemės dukra” (Daughter of the Earth), “Raudonligė” and the others awarded with honour and recognition by both the Puppet Theatre audience and critics. The afore-mentioned poets had never written any plays before, and owing to V. Mazūras they entered the theatre repertoire. When comparing the play texts with those of performances (the plays were usually published after their premieres), the mutual influence enriching the theatre and the drama literature is evident. [From the publication]