Lietuvių literatūros vadovėlių XI-XII klasėms analizė tarpkultūriškumo ugdymo galimybių aspektu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Lietuvių literatūros vadovėlių XI-XII klasėms analizė tarpkultūriškumo ugdymo galimybių aspektu
Alternative Title:
Analysis of Lithuanian literature textbooks for 11-12 forms in the aspect of intercultural education possibilities
In the Journal:
Mokytojų ugdymas [Teacher Education]. 2012, Nr. 19, p. 53-74
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje keliamas tarpkultūrinio ugdymo aktualumo klausimas ir pateikiama XI–XII klasių lietuvių literatūros vadovėlių turinio analizė tarpkultūrinio ugdymo aspektu. Tyrime išryškėja, kad vadovėliuose multikultūriškumas ir tolerancija suprantami abstrakčiai, siaurai, daugiausia etniniu, religiniu aspektu, trūksta dėmesio lyties, seksualinės orientacijos ir įgalumo aspektams. Pastebimos pastangos daryti įtaką mokinių požiūriui į multikultūriškumą, ugdyti toleranciją ir jautrumą daliai socialinės atskirties grupių. Mokiniai neskatinami suprasti kultūrinio pliuralumo, su juo tik supažindinami. Neskatinama kritiškai vertinti su „daugumos“ socialinėmis grupėmis siejamų stereotipų kilmės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tarpkultūrinis ugdymas; Multikultūriškumas; Lietuvių literatūros vadovėliai; Intercultural education; Multiculturality; Lithuanian literature textbooks.

ENArticle deals with the issue of relevance of intercultural education and presents content analysis of Lithuanian literature textbooks for 11-12 forms in the aspect of intercultural education. It shows up that interculturality and tolerance are understood in an abstract, narrow way, mainly in the ethnic, religious aspect, not involving gender, sexual orientation and disability aspects. The authors notice attempts to influence pupils’ interculturality approach. Pupils are not encouraged to understand cultural pluralism, they are just familiarised with it. Critical assessment of the origin of stereotypes about privileges of dominating social groups is also not encouraged. [From the publication]

ISSN:
1822-119X; 2424-3302
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47115
Updated:
2018-12-17 13:28:47
Metrics:
Views: 31    Downloads: 4
Export: