Tėvų, kaip ugdymo proceso partnerių, patirtis ugdant vaikų mokėjimo mokytis kompetencijas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Tėvų, kaip ugdymo proceso partnerių, patirtis ugdant vaikų mokėjimo mokytis kompetencijas
Alternative Title:
Experience of parents as partners of the educational process, developing children’s learning to learn competencies
In the Journal:
Mokytojų ugdymas [Teacher Education]. 2012, Nr. 19, p. 31-52
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama mokinių mokymosi mokytis kompetencijos ugdymas tėvų ir vaikų bendradarbiavimo aspektu. Šiuolaikinė mokymosi paradigma pabrėžia savarankiško ir atsakingo mokinio mokymosi reikšmę. Tyrime išskirtos pagrindinės tėvų įsitraukimo į partneriškus šeimos-mokyklos santykius, įtakojant vaikų mokymosi kompetencijos ugdymą, formas: tos, kurios sukuria betarpišką ir nuolatinį tėvų ir vaikų partnerystę, skatinančius tėvus aktyviai ir tikslingai prisidėti prie vaiko gebėjimų mokytis ugdymo. Tėvų ir vaikų partnerystės tyrimas atskleidė mokinių mokymosi mokytis kompetencijos ugdymo veiksnius, įgalinančius tobulinti visuomenės švietimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymasis mokytis; Kompetencijų ugdymas; Visuomenės švietimas; Learning to learn; Development of competencies; Education of the society.

ENArticle analyses development of pupils’ learning to learn competency from the perspective of parents’ and children’s cooperation. Modern learning paradigm emphasizes the importance of the pupil’s autonomous and responsible learning. The research distinguishes main forms of parents’ involvement in family-school partnerships: those which create direct and constant parent-children partnership, inducing parents to actively and purposefully contribute to development of the child’s abilities to learn. The research on parent-children partnership has disclosed factors of developing pupils’ learning to learn competency, enabling to improve education of the society. [From the publication]

ISSN:
1822-119X; 2424-3302
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47114
Updated:
2018-12-17 13:28:46
Metrics:
Views: 61    Downloads: 19
Export: