LTStraipsnis supažindina su naujais požiūriais į vadybos technologijas, paremtas inovatyviomis verslo etikos žiniomis apie galimybes efektyviai tobulinti dalykinę veiklą ir socialinį gyvenimą mikro-, mezo- ir makro- lygmenimis; moksliškai pagrįstų elgesio modelių, žmonių ir institucijų santykių bei naujų vadybos technologijų įdiegimu šiuolaikinėje epochoje įtvirtinama žmogui palanki socialinė organizacinė tvarka, humanizuojamos įvairios dalykinės žmonių veiklos sferos. Straipsnyje pateikiama informacija apie organizacijų etiką kaip naują, dinamiškai besivystančią integruotą socialinių ir humanitarinių mokslų sritį, praktiškai pajėgiančią didinti žmogiškuosius išteklius, efektyvinti ekonomiką, instrumentiškai diegiant vertybes, pozityvius procesus ir elgsenas į įvairius kasdienės veiklos barus; etikos institucionalizacija aiškinama kaip nauja vadybos technologija, traktuojama kaip strateginė ir operatyvinė vadybos užduotis, apimanti tam tikrus procedūrinius jos įgyvendinimo metodus; taip pat analizuojamos etikos institucionalizavimo procesų Lietuvos organizacijose aktualijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elgesio technologija; Etikos institutionalizacįja organizacijose; Etikos paradigmos; Organizacijų integralumas; Verslo etika; Verslo etika, elgesio technologija, etikos paradigmos, organizacijų sąžiningumas, etikos institutionalizacįja; Vertybių vadyba; Behaviour technology; Business ethics; Business ethics, behaviour technology, paradigms of ethics, integrity of organisations, ethics institutionalisation; Ethics institutionalization in organizations; Integrity of organizations; Paradigms of ethics; Value management.
ENIn this article the author takes a new approach to managerial technologies. It is based on the constructive paradigm of contemporary business ethics and emphasises the necessity of implementation of ethics standards into organizational activities, In this case, ethics turns from pure theory to practice and becomes an integral part of modern management. The necessity of scientific researches on human behaviour, its instrumental formation by social engineering with the help of ‘professionally implemented ethics tools, systematically managed values in all organisational practices is accentuated. The author provides arguments for developing ethics infrastructure in organizations as a means to assure the enhancement of human capital, optimization and humanization of various spheres of different organizational practices. It is maintained that positivistic interpretations of morality directly tackle the problems of decent (responsible, integral, honest, fair, law-abiding, and trust worth) business behaviour, due performance and motivation. The author accentuates the necessity to acquire the adequate knowledge about possibilities to optimize management by the tools of business ethics that inculcates values in organization life through managerial methods, including methods behaviour technology. These managerial innovations can help to increase competitiveness of organizations and contribute to enhancement of the social welfare. [From the publication]