LTStraipsnyje nagrinėjamas feminizmo reiškinys, kuris iš esmės yra socialinis. Pirmiausia plačioje filosofinėje perspektyvoje apžvelgiama kosmoso sandara, kuri skyla į moteriškąją ir vyriškąją lytis. Nagrinėjamos kosmologiniuose mituose, filosofijoje ir literatūroje išskleistos pradų idėjos, aptariant giliąsias priežastis, determinuojančias vadinamąjį moteriškumą ir vyriškumą. Susitelkiama į motinos, kaip antgamtinės ir gamtinės tikrovės simbolį. Darbe pabrėžiama, kad šiuolaikinis feminizmas radosi kaip atsvara neįvardytam maskulinizmui, t. y. vyriškojo prado dominavimui modernioje visuomenėje. Kaip toks feminizmas yra kraštutinė socialinio protesto forma. Puoselėdamas kilnius tikslus, šis sąjūdis nėra vienalytis: ten, kur feminizmas stokoja giluminio požiūrio, jis paradoksaliai paneigia savo paties prasmę – moteriškumą ir motiniškumą. Pozityvioji feminizmo, kaip ir kiekvieno radikalaus sąjūdžio, pusė yra įsigalėjusių stereotipų, konvencijų, nebeatitinkančių naujos laiko dvasios, laužymas. Straipsnyje teigiama, kad desakralizuota ir demitologizuota visuomenė yra pajėgi mąstyti vyro ir moters dilemą. Žmogiškosios silpnybės, disharmoningoje visuomenėje įgavusios kone ritualines apraiškas, yra didžiausias jos raidos stabdys. Ji pati naikina įrankį, kuris vienintelis tinka mėginti šią problemą lokalizuoti ir spręsti. Siekiant iliustruoti šias mintis, pabaigoje pateikiama keletas pavyzdžių iš naujojo feminizmo žodyno.Reikšminiai žodžiai: Feminizmas; Feminizmas, vyro ir moters santykis, integralus požiūris; Filosofinė tradicija; Mitai; Moteriškumas, vyriškumas; Femininity; Feminism; Feminism, relationship between male and female, integral approach; Masculinity; Myths; Phylosophical tradition.
ENThe article analyses the phenomenon of feminism, which is essentially social. To begin with, the structure of cosmos, which splits into female and male, is examined in a wide philosophical perspective. Rudiment ideas from cosmological myths, philosophy and literature are analyzed while discussing about the deeper reasons that determine the so-called femininity and masculinity. The focus is on a mother's symbol supernatural and natural reality. It is noted in the paper that the modern feminism started as a counterbalance for not named masculinity i.e. the dominance of male rudiment in the modern society. Such feminism is a last resort form of protest. While cherishing noble goals, this movement is not homogeneous: it paradoxically denies its own meaning (femininity and motherhood) wherever feminism lacks a deeper approach. The positive such of feminism, just as of every radical movement, is breaking the established stereotypes, conventions, which are not suitable for the new spirit of time. The article states that desacralized and demythologized society is capable to think about the man and woman dilemma. Human weaknesses, which have received almost ritualistic approaches in the disharmonious society, are stopping its development the most. It destroys the tool, which is the only solution to try to solve this problem and localize it. There are some examples from the new feminism dictionary due to the need to illustrate these thoughts.