Skirtingo amžiaus moksleivių žodinės asociacijos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Skirtingo amžiaus moksleivių žodinės asociacijos
Alternative Title:
Word associations of students of different age
In the Journal:
Ugdymo psichologija. 2004, Nr. 13, p. 55-62
Summary / Abstract:

LTŠio darbo tikslas - nustatyti ir palyginti skirtingo amžiaus lietuvių vaikų-7-mečių, 12-mečių, 18-mečiųžodinių asociacijų gimtąja kalba ypatumus ir dinamiką. Tyrimo objektas -žodinės asociacijos gimtąja kalba. Tyrimo uždaviniai 1. Atlikti skirtingo amžiaus moksleivių asociacijų gimtąją kalba analizę pagal šiuos parametrus: 1.1. Atsakymų stereotipiškumo nustatymą; 1.2. Stereotipiškumo lygio kitimą amžiaus požiūriu; 1.3. Skirtingo amžiaus asociacijų turinio identifikavimą; 1.4.Turinio skirtingo amžiaus aspektu gretinimą; 1.5. Atsakymų gramatinių kriterijų įvertinimą ir lyginimą. 2. Statistiškai sutvarkyti, išanalizuoti, apibendrinti duomenis. Tyrimo hipotezės: 1) skirtingo amžiaus moksleivių atsakymai skiriasi stereotipiškumo požiūriu; 2) skirtingo amžiaus moksleivių žodinės asociacijos skiriasi savo turiniu; 3) skirtingo amžiaus moksleivių žodinės asociacijos skiriasi pagal kalbos dalių pasiskirstymą. Tyrime taikytas laisvųjų asociacijų metodas. Lyginant atsakymų susietumą su stimuliuojančiu žodžiu moksleivių amžiaus požiūriu, matome, kad kintant amžiui keičiasi ir susijusių bei nesusijusių su žodžiustimulu atsakymų kiekis (žr. 1 diagramą). Akivaizdu, kad su stimuliuojančiu žodžiu susijusių atsakymų kiekis didėja didėjant amžiui. Tai galima paaiškinti didėjančia bendrąja lingvistine patirtimi bei vykstančiu kalbėjimo gimtąja kalba tobulėjimo procesu. [Iš teksto, p. 56]Reikšminiai žodžiai: Gimtosios lietuvių kalbos žodinės asociacijos; Skirtingo amžiaus mokiniai; Įvairaus amžiaus mokiniai; Žodinės asociacijos; Žodinės asociacijos gimtąja (lietuvių) kalba; Students of different age; Word associations; Word associations in native (Lithuania) language.

ENThe article analyses the verbal associations of students of different age (7,12 and 18 years old) in native (Lithuanian) language. The quantative and qualitative analyses of associations disclosed the differences in associations of students of diferent age. The changes of content of associations, changes in the distribution of parts of speach and in the stereotype of word associations were revealed. [From the publication]

ISSN:
1392-639X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/46927
Updated:
2020-07-03 05:33:56
Metrics:
Views: 54    Downloads: 10
Export: