LTStraipsnyje nagrinėjama religingumo problematika ir pristatomas atliktas tyrimas. Pateikiami vyraujantys požiūriai į religingumo tyrinėjimus. Supažindinama su Wulffo, kuris išskyrė vertikalią ir horizontalią transcendentinės tikrovės dimensijas, teorine religingumo pozicija. Plačiau pristatomas D. Hutsebauto ir jo kolegų sudarytas religingumo modelis, pagal kurį yra išskiriami keturi jo tipai: transcendentinės tikrovės priėmimo - ortodoksiškumas, antrinis naiveté ir transcendentinės tikrovės atmetimo - išorinė kritika ir reliatyvizmas. Tyrimo tikslas - nustatyti skirtingų specialybių studentų religingumo ypatumus. Tyrimo rezultatai parodė, kad gamtos ir socialinių mokslų studentams būdingesnis transcendentinės tikrovės pripažinimas nei tiksliųjų mokslų studentams. Šiame tyrime dalyvavusiems studentams būdingesnė transcendentinės tikrovės priėmimo (antrinio naiveté nei ortodoksiškoji) ir transcendentinės tikrovės atmetimo (reliatyvizmo nei išorinės kritikos) pozicija. Tyrimas parodė, kad studentai labiau atmeta transcendentinę tikrovę nei ją priima. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Antrinis naivete; Išorinė kritika; Ortodoksiškumas; Reliatyvizmas; Religingumas; Religingumo tipai; Religingumo tipai: ortodoksiškumas, antrinis naivete', išorinė kritika, reliatyvizmas; Studentai; Studentų religingumas; External critique; Orthodoxy; Relativism; Religiosity; Second naivete; Students; Students' religiosity; Types of religiosity; Types of religiosity: orthodoxy, second naivete', external critique, relativism.
ENThe article deals with religiosity problems. We discuss different research works. Wulffs model is presented more widely, which distinguished two dimension of religiosity: inclusion of transcendence and exclusion transcendence. In the article it is referred to Hautsebaut Post Critical Belief Scale, which was supplemented with 4 types religiosity: Orthodoxy, Second Naiveté, External Critique, and Relativism. The research is presented in which 275 students from different faculty: science, social science und exact science participated, as well as its results. It was estimated that natural science and social science students more religiosity than exact science students. According to preliminary data respondents is more transcendence exclusion than inclusion. Two religiosity types second Naiveté and relativism is more characteristic of students. [Text from author]