LTStraipsnyje analizuojama aktuali šeimos ir pedagogo bendradarbiavimo vaiko socializacijos procese problema. Pateikta socializacijos samprata aptariama siaurąja ir plačiąja prasme ugdymo kontekste. Vaiko socializacija siejama su visumine aplinkos įtaka, kuri sudaro sąlygas vaikui integruotis į visuomenę, perimti jos kultūrą, suvokti ir atlikti socialinius vaidmenis. Tėvų ir pedagogų požiūrio tyrimas atskleidė nuomonių apie vaiko socializaciją bendrumus ir skirtybes. Analizuojami ir lyginami tėvų ir pedagogų anketinės apklausos rezultatai apie bendradarbiavimo sąveiką tarp šeimos ir mokyklos. Išryškinamas pedagogų ir tėvų požiūris į organizuojamą švietimą, mokytojų darbo vertinimą, vaikų ugdymui įtaką darančius veiksnius. Aptariami mokytojų bendradarbiavimo su savo klasės vaikų šeimomis aspektai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendradarbiavimas; Mokykla; Pedagogas; Socializacija; Šeima; Communication; Family; Pedagogue; School; Socialization; Socialization, cooperation, family, school, educator.
ENThis article defines socialization, and discusses the conception of socialization in broad and proper senses. The conception of socialization is related to the conception of education. Micro-environment and the influence of two institutions (the family and the school) upon a child's socialization process is researched. The paper analyses and compares the results of the questionnaire on conception of cooperation between the family and the school, presented to pedagogues and parents as well as high lightens pedagogues' and parents' attitude towards organized education, evaluation of teachers' work and factors, which influence children's education. The aspects of teachers' communication with their class children's parents are also discussed in the paper. [Text from author]