LTMūsų visuomenės raidos sąlygomis ypač aktualios yra asmenybės dvasinės kultūros ugdymo problemos. Ugdant asmenybės dvasinę kultūrą reikšmingą vaidmenį vaidina menas. Estetinis auklėjimas prasideda vaikystėje. Pradinė mokykla - pirmoji šio proceso pakopa. Būtent joje formuojasi pirmieji vaiko estetiniai įgūdžiai, jo estetinė pozicija. Kadangi pradinė mokykla yra pagrindinė vertybių perdavėja vaikui, ji tampa lemiamu veiksniu ugdant vaikų dvasinę kultūrą. Vaiko dvasinė kultūra ugdoma per įvairias menines veiksenas. Šiame straipsnyje aptariamas meninis dvasinis ugdymas per dainavimą. Mokyklos aplinkoje, sudarius tam tinkamas sąlygas, išugdomas vaikų poreikis meninei veiklai. Straipsnyje pateikti dainuojančių mokyklos chore vaikų apklausos tyrimo duomenys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dainavimas; Dvasingumas; Dvasinė kultūra; Meninis dvasinis ugdymas; Poreikis; Artistic - spiritual training; Artistic spiritual training; Need; Singing; Spiritual culture; Spirituality.
ENUnder the conditions of our society development the problems of a personality spiritual training are of special relevance. Art plays an important role in the process of upbringing a spiritually cultured personality. Aesthetic education begins in small years. Elementary school is the first stage in this process. It's precisely the stage when the first aesthetic skills and aesthetic attitude are formed. Elementary school being the main value provider to a child becomes deciding factor in training spiritually cultured children. Spiritual culture of a child is trained through various kinds of artistic activity. In the present article artistic spiritual training is discussed through singing. In the atmosphere of a school, establishing special conditions, need for artistic activity is trained. Data gathered having carried out a survey of children singing in school's choir is presented in the article. [Text from author]