LTBendravimo problema yra aktuali sparčiai besikeičiančioje visuomenėje. Bendravimas ir bendradarbiavimas yra būtini socializacijai. Taigi, keliami nauji reikalavimai visai švietimo sistemai, rengiančiai moksleivius besikeičiančiai visuomenei. Siekiant išsiaiškinti Vilniaus pedagoginio universiteto studentų požiūrį į mokyklos elgesio kultūros ugdymą, buvo nustatyta šeimos ir mokyklos įtaka moksleivių elgesio kultūros ugdymui, apibrėžtas įvairių dalykų vaidmuo minėtoje ugdymo srityje, išryškintas technologijų pamokų indėlis, išnagrinėtas studentų požiūris į elgesio kultūrą mokykloje, kurią jie baigė, išsiaiškintas studentų žinių apie elgesio kultūrą poreikis. Tyrime dalyvavo 411 Vilniaus pedagoginio universiteto skirtingų specialybių studentai. Taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, klausimynas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad respondentų požiūris į elgesio kultūrą yra teigiamas, tačiau jų žinios yra nepakankamai išsamios. Būsimieji mokytojai teigia, kad elgesio kultūros įgūdžiai daugiausiai formuojasi jų šeimose. Mokyklos poveikis moksleivių higienos ir estetikos įgūdžių formavimui yra minimalus. Dažniausiai šie įgūdžiai buvo ugdomi per etikos ir tikybos, lietuvių ir technologijų pamokas. Šie dalykai labiausiai susiję su etiketo klausimais. Atskleista, kad net trečdalis respondentų nurodo, kad jų mokyklose bendravimas buvo netinkamas, nebuvo laikomasi etiketo normų ir estetikos bei moralės principų. Atliktas empirinis tyrimas rodo būtinybę elgesio kultūros ugdymą integruoti skirtingose dalykų pamokose.Reikšminiai žodžiai: Būsimieji mokytojai; Elgesio kultūra; Etika; Kultūringas elgesys; Mokiniai; Mokykla; Mokytojai; Mokytojų ugdymas; Požiūris; Attitude; Culture of behaviour; Ethics; Future teachers; School; Students; Teacher education; Teachers.
ENThe problem of communication is relevant in a rapidly changing society. Communication and cooperation are necessary for socialization. Therefore, there are new requirements for the whole education system, which prepares students for the changing society. In order to find out the attitude of Vilnius Pedagogical University students towards school education culture of behaviour, an impact of family and school to the education of culture of behavior was determined, the role of various aspects in the previously mentioned sphere of education was defined, the input of technology lessons was highlighted, the students' view towards the culture of behaviour in their school was examined, the students' need of knowledge about the culture of behavior was understood. The study involved 411 students in different specialties from Vilnius Pedagogical University. These research methods were used: scientific literature analysis, questionnaire. The research results revealed that the respondents ' approach to the culture of behavior is positive, but their knowledge is not sufficient. Future teachers claim that the culture of behavior skills mostly form in their families. The school's impact on schoolchildren's hygiene and aesthetics skills is minimal. Most of the time these skills were taught during ethics and religion, Lithuanian and technology lessons. These things are most connected to etiquette questions. It was revealed that one-third of the respondents’ state that their communication in school was inappropriate and it did not comply with the rules and etiquette of the aesthetic and moral principles. A completed empirical study shows the need to integrate behavioral culture education into different subject classes.