Mokinių kalbinės komunikacijos plėtotė perteikiant sociokultūrinę patirtį

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių kalbinės komunikacijos plėtotė perteikiant sociokultūrinę patirtį
Alternative Title:
Development of schoolchildren's spoken communication through the experience of socio-culture
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2004, Nr. 22, p. 20-25. Pradinė mokykla: ugdymo turinys ir socialinė integracija
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos teorinės ir praktinės mokinių kalbinės komunikacijos prielaidos. Žmogus, gebantis komunikuoti kalba, gali sėkmingai realizuoti save, vykdyti pašaukimo pareigas. Kadangi vaiko gyvenime kryptingai dalyvauja mokytojai, jie turėtų padėti sukurti tokias sąlygas, kurios tenkintų moksleivio saviraišką visose jo veiklos sferose. Vienas iš mokinio kalbinės komunikacijos plėtotės metodų - projektinis mokymo metodas. Dirbant projektų metodu, keičiasi mokytojo vaidmenys, mokymo procese atsiranda intelektą lavinančių technologijų, ugdomas mokinio savarankiškumas ir kūrybiškumas, mokymas virsta mokymusi. Pozityvią šio metodo reikšmę, integruojant atskirų dalykų žinias bei įgūdžius ir siejant juos su sociokultūrine patirtimi, įvertina mokytojai ir mokiniai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalbinė kompetencija; Kalbinė komunikacija; Pradinis ugdymas; Projektų metodas; Sociokultūrinė aplinka; Communicative competence; Primary education; Project approach; Project method; Sociocultural environment; Verbal communication.

ENThe article analyses theoretical and practical problems of school-children's spoken communication. A person able to communicate by means of language may successfully put his ideas into practice and perform the duty of his life-dream. Teachers, being closely and purposefully involved in child's life should help creating such environment which could suit school-children's self-expression in all fields of his activities. One of the methods of academically spoken communication development is the method of project teaching. Working according to the project method the role of the teacher is changed during the process of teaching; there appear technologies of intellectual training, student's self-independence and creativity is being developed and teaching turns to learning. The positive significance of this method while integrating knowledge and skills of define school subjects and linking them with socio-cultural experience was highly evaluated by teachers and school-children. [Text from author]

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/46775
Updated:
2019-01-08 18:52:11
Metrics:
Views: 26    Downloads: 3
Export: