LTStraipsnyje aptariami 5-10 m. vaikų kalbinės raiškos ypatumai, ugdymo galimybės, svarbiausi veiksniai, darantys įtaką šiuolaikinio vaiko kalbinei raiškai. Analizuojamas pedagogų požiūris į kalbos išsivystymo svarbą ugdant asmenybę. Nagrinėjama unikali vaikų kalba, jos turinys, stilius, lygmuo. Atkreipiamas dėmesys į globalizacijos ir integracijos procesų įtaką 5-10 m. vaikų kalbai, atskleidžiamos tautinio tapatumo, gimtosios kalbos saugojimo, puoselėjimo problemos. Pateikti vaiko kalbinės raiškos tyrimo rezultatai, kurie pagrindė ypatingą kalbinės raiškos reikšmę asmenybės raidoje. Nustatyti svarbiausi veiksniai, turintys įtakos vaiko kalbinės raiškos savitumams. Atkreipiamas dėmesys į tai, kad visų dalykų pamokose būtina daugiau dėmesio skirti kalbos etiketo mokymui, meninio, šnekamojo, buitinio pasakymo pajautimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: 5-10 m. vaikai; Globalizacija; Globalizacija; Kalbinė raiška; Penkių - dešimties metų vaikai; Saviraiška; Tautinis tapatumas; Five - ten years children; Five-ten years children; Integration; National identity; Processes of globalization; Processes of globalization and integration; Self-expression; Spoken expression.
ENIn this article there are reviewed problems, peculiarities and factors of 5-10 years children speech expression that influence children's modern speech. There we are analysing pedagogues' attitude at speech as a factor of personality's education, of children speech, its content, stile, level. We pay attention at processes of globalization and integration as factor that influence 5-10 years children speech; at problems of maintaining the national identity, mother tongue. The results of research showed the speech expression is significance in personality development. We revealed main factors that influence peculiarities of child's speech expression. In all subjects at school pedagogues have to pay attention at speech etiquette, artistic, talking utterance teaching. [Text from author]