LTStraipsnio objektas - švietimo organizacijos įvaizdis ir jo formavimas. Straipsnio tikslas - susipažinus su teorine medžiaga įvertinti įvaizdžio svarbą organizacijoms ir nustatyti švietimo organizacijų įvaizdžio formavimo ypatybes. Hipotezė - švietimo organizacijos įvaizdis formuojamas tokiomis pačiomis priemonėmis, kaip ir kitų organizacijų įvaizdis. Metodai: mokslinės literatūros palyginamoji analizė; anketinė apklausa; statistinė analizė. [...] Išanalizavus švietimo organizacijos įvaizdžio kūrimo teorines prielaidas galima pateikti šias išvadas: 1) Įmonės, organizacijos ar institucijos įvaizdis - to objekto, jo atliekamos veiklos atspindys visuomenės sąmonėje. Tai sudėtinga visuma įvairių požymių, kuri atsiranda arba sukuriama, gyvuoja, keičiasi ir nyksta. įvaizdis tiesiogiai priklauso nuo jį suvokiančios žmonių grupės, taigi to paties objekto įvaizdis gali kardinaliai skirtis skirtingose tikslinėse grupėse - netgi nuo teigiamo iki neigiamo. 2) Įvaizdžio kūrimas - ilgas ir daugiapakopis procesas, kurio metu yra veikiama keliomis kryptimis. Visos šios įvaizdžio kūrimo sudėtinės dalys svarbios ir kiekvienoje iš šių veiklos sričių yra specifinių uždavinių. Įvaizdžio kūrimo procesą reikia suvokti kaip sudėtingą visumą.Tai yra ilgalaikis procesas, trunkantis visą įmonės ar organizacijos gyvavimo laikotarpį, ir netgi jam pasibaigus. 3) Iš esmės įvaizdžio kūrimo proceso etapai ir jo sudėtinės dalys vyksta pagal bendrą schema, tačiau priklausomai nuo įmonės (organizacijos) veiklos pobūdžio esama specifinių charakteristikų, būdingų tik vienai ar kitai veiklos sričiai. 4) Iš visų įmonės (organizacijos) įvaizdžio lygmenų organizacijos kultūrai yra skiriamas didžiausias dėmesys. [Iš straipsnio]Reikšminiai žodžiai: Įvaizdis; Švietimo organizacija; Švietimo organizacijos įvaizdis; Education organization; Education organization image; Image; The image of the education organization.
ENIn the work the notion and main points of the image has been defined, the notion of the image of the education organizations and its essence has been elucidated; the means of creation of this image have been analysed, and the evaluation of the image of the education organizations has been surveyed. The image of education institutions is formulated with the same ways as and the others enterprises (organizations) image. But the image of these institutions are a little bit different. It has specifically trend, because of them activities character, which is stipulated by education institutions purposes and aims. [Text from author]