LTStraipsnyje aptariama tarpukario žydų mokyklų veikla Lietuvoje, analizuojamas dabartinės Vilniaus Šolom Aleichemo vidurinės mokyklos pedagoginis procesas, atskleidžiant jos išskirtinumą iš kitų Lietuvos mokyklų, aptariant jos kūrimosi istoriją, darbus, problemas ir laimėjimus ugdymo srityje. Bandoma atsakyti į klausimą, koks turi būti tautinės mažumos mokyklos santykis su jos tautine bendruomene, kad užtikrintų tautinio identiteto išsaugojimą ir sėkmingą integraciją į šalies kultūrą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Integracija; Tautinis identitetas; Tautinė bendruomenė; Valstybinė kalba; Žydų ugdymas; Integration; Jewish education; National identity; National society; State language.
ENArticle discusses Jewish schools' activity performed in the time of interwar in Lithuania, analyses pedagogical process of present Vilnius Sholom Aleichem secondary school, outlining its oneness among other Lithuanian schools, presenting its' history of establishment, works, problems and achievements in an education area. There are attempts to answer the question on what should be the relation between national minority school and its national community in order to guarantee preserving of national identity and its successful integration into culture of the country. [Text from author]