LT„Kaimo turizmo plėtra - tai naujų idėjų ieškojimo ir jų įdiegimo procesas“, - taip užbaigiamas 1999 metų vadovėlis „Kaimo turizmas“ [1]. Nuo tada, kai Lietuvoje 1996 m. turizmo agentūros paslaugų kataloge atsirado pirmoji keturių kaimo turizmo sodybų reklama, ši verslo šaka išaugo ir šiandien jau užsimenama, kad rinka baigiama užpildyti. Kaimo turizmo plėtra vis sparčiau ima įgauti ne kiekybės, bet kokybės išraišką. Kaimo turizmo sodybų yra visuose respublikos regionuose, tačiau jau Nacionalinėje turizmo plėtros 2003-2006 metais programoje pažymima, kad kaimo turizmas nepasirengęs priimti neįgaliuosius, jam stinga verslumo, nėra didesnių daugiafunkcinių pramogų, orientuotų į poilsį visai šeimai, šeimoms su vaikais [10]. Straipsnio pagrindą sudaro 2005 m. pavasarį atliktas Klaipėdos apskrityje esančių kaimo turizmo sodybų kompleksinis tyrimas, kurio tikslas apžvelgti ir įvertinti Klaipėdos apskrities kaimo turizmo sodybose paslaugų teikiamų šeimoms su vaikais kokybę ir įvairovę. Tikslui įgyvendinti buvo stebėtos ir fotografuotos Klaipėdos apskrities kaimo turizmo sodybos, analizuoti statistinių bei anketinės sodybų šeimininkų ir lankytojų apklausos duomenys. Šio straipsnio tikslas - atkreipti dėmesį į apskrityje susiklosčiusią paslaugų šeimoms su vaikais situaciją, paskatinti kaimo turizmo sodybų savininkus aktyviau spręsti šiame bare iškylančias problemas. Profesinės etikos sumetimais minimos straipsnyje sodybos nebus identifikuojamos. [Iš Įvado]Reikšminiai žodžiai: Kaimo turizmas; Paslaugos; Paslaugos šeimai; Šeimą; Family; Rural tourism; Service; Services for family.
ENThe base of the article is complex of test. It was done in twenty-nine rural tourism steadying in the Klaipeda region on 2005. To view and to sum up the situation of rural tourism steadying quality and variety in service to families with children of Klaipeda region is the main reason of this test. For this purpose there were watched and taken pictures, analysed buildings and questionnaires of the steadying masters and visitors at the country tourism steadying of Klaipeda region. The main idea of this article is to bring to notice to situation of region favours for families with children. Also it is interest for rural tourism steadying masters who could activate tackle the problems of this situation. The facts of testing suggest that in the country tourism steadying are different favours for families with children, but they are not in full. Different favours and relaxation for rest of families with children are coming would be positively plus in society. [Text from author]