LTStraipsnio tikslas – ištirti darnių inovatyvių strategijų vaidmenį Lietuvos biotechnologijų įmonių konkurencingumo kūrime. Tyrimui pasirinkta visa Lietuvos biotechnologijų rinka, naudotas pusiau struktūruoto kokybinio interviu metodas, tyrimas vykdytas 2011-2012 m. Metodologinis sprendimas tyrime įvesti laiko metmenį išryškina darnos reikšmę inovacijų procese, nes leidžia matyti pažangą ir inovatyvių strategijų diegimo tęstinumą pasirinktose įmonėse. Daugėja diskusijų apie organizacijų veiklą ir inovacijas jose. Inovatyvios veiklos sėkmė priklauso nuo žmogiškųjų ir finansinių išteklių komplekso, organizacinių, vadybinių, techninių ir kitų veiksnių. Nors konkurenciniai pranašumai apima daugybę aspektų, visi jie yra susiję ir priklauso nuo daugelio veiksnių bei priemonių. Inovatyvios strategijos padeda pasiekti iškeltus tikslus ir suteikia sinergijos efektą. Inovacijų kūrimo ir diegimo pagrindinės priežastys – auganti konkurencija, sparčiai besivystančios technologijos ir kintantys vartotojų lūkesčiai. Žmogiškasis kapitalas tampa pagrindiniu aukštųjų technologijų pramonės veiksniu, nes inovatyvioje veikloje dalyvaujantys žmonės išsiskiria savo kompetencija, motyvacija ir siekiu veikti bet kokiomis aplinkybėmis. Negalima pamiršti inovacijų proceso ir ilgalaikių strateginių krypčių tęstinumo reikšmės. Tyrimo metu keltas klausimas, ar Lietuvos biotechnologijų įmonėms siekiant konkurencinio pranašumo yra būtinos darnios inovatyvios strategijos? Pirmiausiai pateikiama inovacijų sąvoka ir klasifikacija; vėliau atskleidžiamos pagrindinės inovacijų vadybos savybės ir inovacijų komercializavimo sėkmės veiksniai.Kituose skyriuose identifikuojami įmonių konkurenciniai pranašumai ir analizuojamas darnus strateginis žmogiškųjų išteklių valdymas. Pabaigoje atskleidžiami pagrindiniai biotechnologijų sektoriaus bruožai ir pateikiami tyrimo (2011-2012 m.) rezultatai. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Biotechnologijos įmonės; Biotechnologinės kompanijos; Darnumas (subalansuotumas); Dranumas, inovacijų strategijos, biotechnologinės organizacijos, konkurencinis pranašumas; Inovacijos strategijos; Inovatyvios strategijos; Konkurenciniai pranašumai; Tvarumas; Biotechnology companies; Competitive advantages; Innovation strategies; Sustainability; Sustainability, innovation strategies, biotechnology companies, competitive advantages.
ENThe aim of the present article is to investigate the role of sustainable innovation strategies on competitive advantages of Lithuanian biotechnology companies. The entire Lithuanian biotechnology market is targeted via the conduction of semi-structured qualitative interviews, consecutively carried out in 2011 and 2012. The methodological solution to introduce the time perspective in the research elucidates the importance of the sustainability in innovation processes as there could be the progress and the continuity in the implementation of innovation strategies observed among sample companies. There is the increasing number of discussions about innovations and the performance of organizations. The success of an innovative activity depends on the complex of human and financial resources, organizational, managerial, technical and other factors. Though competitive advantages cover a vast spectrum of aspects, they all are inter-related and dependent on a great number of factors and measures. The innovation strategy could help to reach target results and to provide a synergy effect. Main reasons for the creation and deployment of innovations should also be the increasing competition, rapidly evolving technology and changing consumers’ expectations. Such factors as the human capital emerges as the key driver of high-tech industries because people involved in innovative activities are characterized by their competencies, motivation and willingness to act in different circumstances. It should not be forgotten the importance of the continuity of innovation processes and long-term strategic directions. The research question: are sustainable innovation strategies necessary for competitive advantages of Lithuanian biotechnology companies? Firstly, there is the concept and classification of innovations presented; it is continued by the revelation of main features of innovation management and success factors of the commercialization of innovations.These chapters are followed by the identification of companies’ competitive advantages and the analysis of sustainable strategic human resource management. Finally, there are main characteristics of the biotechnology sector underlined and the research (2011 and 2012) results on a sustainable development of competitive advantages via the innovation strategy presented. [From the publication]