LTStraipsnyje keliamas tikslas – sukurti teoriškai pagrįstas prielaidas mokymosi visą gyvenimą idėjos įgyvendinimo perspektyvoms Lietuvoje. Taikyti šie tyrimo metodai: dokumentų ir mokslinės teorijos analizė. Pirmiausiai straipsnyje visą gyvenimą trunkantis mokymasis aptariamas tarptautiniame kontekste, kuris apibrėžiamas tiek politiniu, tiek teoriniu požiūriu. Tuomet analizuojamas mokymosi visą gyvenimą idėjų įgyvendinimas suaugusiųjų švietime. Analizės metodika pagrįsta sisteminiu požiūriu. Tai leidžia autoriams suformuluoti dvi prielaidas. Pirmosios prielaidos kontekste suaugusiųjų švietimas traktuojamas kaip veiklos sistema, kurioje galima išskirti penkių rūšių veiklą: mokymasis, mokymosi palaikymas, švietimo paslaugų teikimas, infrastruktūros kūrimas ir švietimo politika. Ši prielaida taip pat numato, kad turi vykti pokyčiai visuose penkiuose lygmenyse. Antrasis, kaip supratimas, numato, kad pokyčių įgyvendinimas suaugusiųjų švietimo sistemoje vyksta tuomet, kai nustatomas šių dviejų procesų – natūralių ir dirbtinių – santykis. Atlikto tyrimo analizė parodė, kad mokymosi visą gyvenimą idėjų įgyvendinimo perspektyva gali būti sukurta remiantis sisteminiu požiūriu – apibrėžiant suaugusiųjų švietimą kaip sistemą, kurią sudaro penkios veiklos rūšys. Kiekvieno tipo veikloje turi būti numatomos švietimo sistemos pokyčių prielaidos, planuojant suderintus natūralių ir dirbtinių procesų ryšius.Reikšminiai žodžiai: Asmeninis tobulėjimas; Asmenybės vystymasis; Mokymasis visą gyvenimą; Mokymasisi visą gyvenimą; Rinka; Sisteminis požiūris; Suaugusiųjų mokymas; Suaugusiųjų švietimas; Visą gyvenimą trunkantis mokymasis Lietuvoje; Visą gyvenimą trunkančio mokymosi memorandumas.; Adult education; Lifelong learning; Lifelong learning in Lithuania; Market; Memorandum on Lifelong Learning, Systemic approach; Personal development.
ENThe article raises a goal to create theoretically justified assumptions about the perspectives of implementing the idea about learning throughout the whole life in Lithuania. These test methods were applied: the analysis of documents and scientific theory. First, the article discusses the lifelong learning in an international context, which is defined in both a political and a theoretical point of view. It later analyses the implementation of lifelong learning ideas in education for adults. The analysis methodology is based on a systematic view. This gives the authors a possibility to formulate two assumptions. In the context of the first assumption, adult education is treated as a system of activities that distinguishes five types of activities: learning, support for learning, provision of educational services, infrastructure creature and education politics. This assumption also foresees that changes must be implemented at all five levels. The second, as an understanding, foresees that the implementation of changes in the adult education system takes place when the relationship between these two processes - natural and artificial - is determined. An analysis of the research showed that the perspective of implementing lifelong learning ideas can be created on a systematic basis by defining adult education as a system that consists of five types of activities. Assumptions about changes in the education system must be planned in each type of activity while planning a connection between natural and artificial processes.