LTSocialinis kapitalas šiuolaikiniame verslo pasaulyje yra varomoji tvarių inovacijų jėga. Straipsnio tikslas yra ištirti socialinio kapitalo naudą inovaciniams gebėjimams šiuolaikiniame pasaulyje. Socialinis kapitalas yra svarbus veiksnys platinant žinias visuomenėje ir versle, o antreprenerystė įtakoja tvarią ekonomikos plėtrą. Įvairių socialinio kapitalo elementų tarpusavio sąveika veikia kaip katalizatorius kuriant ir stiprinant konkurencinį pranašumą. Socialinis kapitalas gali palengvinti žmogiškojo kapitalo kaupimą, finansines investicijas, tvarios plėtros procesus, kūrybingumą ir valdymo efektyvumą. Straipsnyje išanalizuoti socialinio kapitalo elementai (pasitikėjimas, ryšiai ir normos) žymiai prisideda prie Lietuvos kompanijų veiklos. Daugiau nei trys ketvirtadaliai respondentų sutinka, kad santykiai tarp žmonių atveria daug verslo galimybių. Pasitikėjimas ir tinklai apima tokius svarbius aspektus, kaip bendradarbiavimas su darbdaviais, buvusių ar esamų kolegų samdymas, verslininkų socialinis įvaizdis, inovatyvumo ir kūrybingumo suvokimas, kompanijos patirties kaupimas. Nors 57 proc. respondentų nuolat rengia ir vykdo idėjas, o ne tik jas generuoja, 71 proc. respondentų-savininkų savo produktų ir paslaugų neapibūdina kaip inovatyvių, o 67 proc. respondentų jaučia stiprią konkurenciją rinkoje. Rizikos baimė ir socialinės ir kultūrinės normos, kaip teigia ekspertai, neskatina lietuvių tautos kūrybingumo ir inovatyvumo. Tai leidžia daryti išvadą, kad ugdymo ir vyriausybinės politikos turėtų kreipti daugiau dėmesio į antreprenerystę ir tvarias inovacijas Lietuvoje.Reikšminiai žodžiai: Antreprenerystė; Darnus ekonomikos augimas; Inovacijos; Intelektinis kapitalas; Intelektualusis kapitalas; Socialiniai tinklai; Socialinis kapitalas; Socialinės normos; Tvarus ekonomikos augimas; Verslininkystė; Entrepreneurship; Innovations; Intelectual capital; Intellectual capital; Social capital; Social networks; Social norms; Sustainable economic growth.
ENIn nowadays business world, social capital is a mover of sustainable innovations. An aim of the article is to make an analysis of benefit of social capital to innovative abilities in nowadays world. Social capital is an important factor regarding the spread of knowledge in the society and business. Moreover, sustainable economic development is influenced by entrepreneurship. Interaction between different elements of social capital works as an accelerant when developing and strengthening competitive advantage. Social capital may facilitate the accumulation of human capital, financial investment, processes, creativity and management efficiency of sustainable development. The article analyses elements of social capital (confidence, relations and norms) which significantly contributes to the activity of Lithuanian companies. More than three quarters of respondents agree that relationships between people open a lot of business possibilities. Confidence and networks include such important aspects as collaboration with employers, employment of former and present colleagues, businessmen's social image, perception of innovation and creativity, and company's experience accumulation. Although 57 % of respondents constantly prepare and perform ideas, instead of only generating them, 71 % of respondents–owners do not describe their products or services as innovative. 67 % of respondents feel huge competition in market. According to experts, a fear to risk and cultural norms do not encourage the nation's creativity and innovation. It allows making a conclusion that educational and governmental policies should pay more attention to entrepreneurship and sustainable innovations in Lithuania.