LTPastaraisiais dešimtmečiais lūkesčiai ir reikalavimai mokyklai ir mokyklos vadovams smarkiai pasikeitė. Mokykla yra erdvė, skirta mokymui ir mokymuisi, pagrįsta visų jos narių tikslu vystyti asmenybę. Mokyklos direktoriaus transformacinė lyderystė išreiškia mokyklos vystymosi krypties pasirinkimą ir padeda įgyvendinti mokyklos misiją. Straipsnio tikslas – ištirti mokyklos direktorių transformacinę lyderystę diegiant mokykloje organizacinius pokyčius. Ugdymo sistemoje vykstantys pokyčiai yra sudėtingi. Visi tikisi, kad mokyklos direktorius bus pokyčių iniciatorius jo ar jos mokykloje nepriklausomai nuo to, kokie pokyčiai bus inicijuojami, ar kas bus originalus pokyčių šaltinis. Prieš pradedant įgyvendinti pokyčius, mokyklos direktorius, veikdamas kaip transformacinis lyderis, turi laikinai suardyti balansą mokykloje ir sugebėti įkvėpti mokyklos bendruomenę veiklai, o vėliau – konsoliduoti mokyklos bendruomenę įgyvendinti nustatytus rezultatus. Tyrimo rezultatai parodė, kad visose pokyčių proceso fazėse mokyklos direktorius, veikdamas kaip transformacinis lyderis, siekia mokyklos vizijos ir nukreipia visas veiklas jos įgyvendinimui. Tačiau asmeninis direktoriaus dalyvavimas pokyčių veikloje jo teigiamų ryšių su mokyklos bendruomene formavimas ir lyderystės skleidimas yra esminiai mokyklos direktoriui, kuris nori veikti kaip transformacinis lyderis, ypač diegimo ir institucionalizacijos fazėse.Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo mokyklos; Mokyklos vadovų lyderystė; Pokyčių taikymas; Pokyčių įgyvendinimas; Transformacinė lyderystė; Vadovavimas; General education schools; Implementation of changes; Leadership; School principal's leadership; Transformational leadership.
ENTransformational leadership is essential for school principals who desire to achieve school success and effectiveness, especially when determining a school's direction, creating a cohesive school community for collective activities, building relationships among all members of the school community, etc. The purpose of the research was to investigate a school principal's transformational leadership while implementing organizational changes in a school. A semi-structured interview with principals of eight general education schools in Lithuania was used to collect data. Categories and subcategories were identified in the data from which conclusions were drawn. Within the context of the research, the results suggest that the principals who embrace a transformational leadership during the initiation, implementation and institutionalization of change 1) reveal their personal determination to implement change; 2) express their concern for professional development; 3) demonstrate support for school values and a cohesive school community; 4) fosters achieved results by distributing leadership. [From the publication]