LTKrikščionybės padėtis Žemaitijoje XV-XVII a. pradžioje iki šiol nėra pakankamai konceptualiai įvertinta. Egzistuoja prieštaravimas tarp „autentiškų“ pagonybės apraiškų, kurių laikosi ir šiuolaikiniai minimo laikotarpio pagonybės tyrinėtojai, ir dabartinių krikščionybės tyrėjų, gvildenančių krikščionybės padėtį pagal viduramžių krikščionybės tradicijas ir atmetančių Jono Lasickio bei Motiejaus Strijkovskio XVI a. antrosios pusės „pagonybę“ liudijančius aprašymus, taip pat jėzuitų misijų XVII a. pradžioje duomenis, traktuotus kaip nepatikimus. Straipsnyje mėginama įrodyti, kad Jono Lasickio bei Motiejaus Strijkovskio parengti žemaičių dievų ir jiems skirtų aukų sąrašai yra natūrali visuomenės konversijos proceso dalis. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Jonas Lasickis; Konversija; Krikščionybė; Lietuvių pagonybė; Lietuvos christianizacija; Pagonybė; Visuomenė; Žemaitija (Samogitia); Žemaitijos krikštas; Christian; Christianity in Samogitia; Conversion; Jan Lasicki; Lithuania's christianisation; Lithuanian paganism; Pagan; Samogitia; Society.
ENThe condition of Christianity in Samogitia in the 15th - at the beginning of the 17th century has not been conceptually sufficiently assessed thus far. There exists a contradiction between the "authentic" manifestations of paganism still observed by the contemporary investigators into paganism during that period and modern investigators into Christianity who consider the condition of Christianity as complying with the norms of medieval Christianity and denying the descriptions by Jan Lasicki and Maciej Stryjkowski of the second half of the 16th century as proof of existing "paganism", let alone the data of the missions of the Jesuits at the beginning of the 17th century regarded as "unreliable ". Attempts are made in the article to substantiate the fact that the lists of the Samogitian gods with offerings to gods compiled both by Jan Lasicki and Maciej Stryjkowski are a natural part of the process of the society's conversion. [From the publication]