LTNagrinėjami Sidnėjaus pramonės teritorijų konversijos klausimai, jų funkcijų įvairovė bei įtaka aplinkos socialinei ir funkcinei kaitai. Vykdant teritorijų konversiją Australijoje laikomasi griežtų urbanistinio planavimo taisyklių. Pramonės teritorijų vietoje kuriamos mišrios paskirties zonos, kuriose atsiranda skirtingo socialinio lygio gyvenamieji būstai, reikšmingi atvirų erdvių plotai, aukštos kokybės komercinės patalpos. Aptariami Australijos paveldo apsaugos principai grindžiami paveldo apsaugos 1979 m. Burra chartija. Sidnėjaus centriniame rajone reikšmingiausias pavyzdys yra Australijos urbanistinio paveldo teritorija The Rocks. Šios teritorijos pastatai yra saugomi bei rekonstruojami laikantis tam tikrų reikalavimų, kurie reglamentuoja reikšmingų pramonės objektų konversijos eigą. Trumpai apžvelgtos pakrantės zonų problemos Lietuvos uostamiestyje - Klaipėdoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Klaipėda; Konversija; Pakrantės Zona; Paveldo Apsauga; Paveldo apsaugos politika ir praktika; Pramonės objektai; Sidnėjus; Urbanistinis Planavimas; Conversion; Foreshore zone; Heritage Preservation; Industrial objects; Klaipėda; Policy and practice of heritage preservation; Sydney; Urban Planning.
ENA matter under investigation is conversion of industrial territories in Sydney, their functions variety and influence for social and functional changes of an environment. Strict urban planning guidelines are required for conversion of territories. Mixed-use zones are developed in industrial territories which incorporate housing of a different social status, significant open spaces on the foreshore as well as high-quality commercial spaces. The principles of Australian heritage preservation under consideration are based on the Burra Charter for conservation from 1979. The most significant example of urban heritage precinct is The Rocks in the central part of Sydney. Buildings within this precinct are protected and redeveloped by guidelines which regulate the conversion process of significant industrial objects. Problems existing in the foreshore zones of the Lithuanian seaport of Klaipėda are also reviewed. [Text from author]